Sila sahkan bahawa anda adalah manusia.

Akses ke halaman ini telah ditolak kerana kami yakin anda menggunakan alat automasi untuk melihat laman web.

Ini boleh berlaku akibat:

  • Javascript dilumpuhkan atau disekat oleh pelanjutan (mis. Penyekat iklan)
  • Penyemak imbas anda tidak menyokong kuki

Pastikan Javascript dan kuki diaktifkan di penyemak imbas anda dan anda tidak menyekat pemuatannya.

ID Rujukan: # 4095d220-ae3d-11ea-a8a0-15a457900a56

Diet salad mimosa

Ini adalah resipi PP: Makanan diet disediakan mengikut prinsip pemakanan yang baik.

Salad yang cerah dan enak, lazat dengan cara perayaan dan pada masa yang sama rendah kalori berkat ramuan yang tepat. Sediakan salad seperti itu untuk meja perayaan atau untuk menggembirakan orang yang tersayang.

Masa memasak: 40 min.

  • Sardin dalam minyak 200 gr.
  • Kentang 300 gr.
  • Lobak 150 gr.
  • Telur 2 biji.
  • Krim masam rendah lemak 100 gr.
  • Hijau 10 gr.
  • Garam secukup rasa.
  • Lada hitam tanah secukup rasa.

Kalori: 116.01 kcal

Untuk menyediakan salad, ambil: balang sardin (makanan dalam tin), telur, kentang, wortel, krim masam rendah lemak, ramuan, garam, lada hitam tanah.

Rebus kentang, wortel dan telur hingga lembut. Kupas. Potong telur menjadi separuh dan asingkan putih dari kuning telur. Parut kentang dan wortel pada parut kasar atau potong halus menjadi kiub.

Pindahkan krim masam ke pinggan yang dalam. Cincang hijau dan tuangkan ke dalam krim masam, campurkan, dan sos salad sudah siap!

Letakkan cincin masakan untuk salad di atas pinggan, jika tidak ada, potong bahagian bawah dan leher dari botol plastik. Lembutkan lapisan pertama salad kentang, setinggi kira-kira 1cm.

Tuangkan sos krim masam ke atas lapisan salad pertama.

Hancurkan saury dengan garpu, masukkan sepertiga kandungan balang ke lapisan kedua dan parut protein bersaiz sederhana pada lapisan ketiga.

Masukkan lapisan kentang yang lain, yang juga tuangkan di atas sos dan lapisan wortel terakhir juga tuangkan di atas sos.

Gosokkan kuning telur pada parutan sederhana dan taburkan ke atas salad yang telah disediakan. Tanggalkan cincin kuliner. Biarkan salad selama kira-kira 20-30 minit dan hidangkan..

Hidangan yang sangat baik untuk pemakanan yang betul. Rasa asli, faedah luar biasa berkat sardin, dan salad kelihatan sangat berwarna dan meriah. Anda boleh mengganti lapisan yang anda suka, anda juga boleh menambah lapisan bawang.

Saya membuat salad ini tepat untuk gram, yang dijelaskan dalam resipi. Rasa pada amnya tidak buruk (pendapat peribadi, tidak mendakwa sebagai kata terakhir). Tetapi jumlah dalam gram terlalu banyak. Sekiranya lapisan pertama kentang dapat dibuat setinggi 1 cm, maka lapisan kedua kentang setebal sekurang-kurangnya 4 cm. Persoalannya timbul, adakah mungkin untuk merata. Dari 300 gram kentang, mustahil untuk membuat dua lapisan 1 cm setiap satu, dan bahkan 2 cm setiap satu, ini adalah sama seperti yang ditunjukkan seperti 300 gram kentang (walaupun pagi). Ada kemungkinan, jika diameter kawasan di mana produk diletakkan tidak kurang dari piring atau sekurang-kurangnya piring pencuci mulut. "Build" juga adalah kecemerlangan yang menawan. Akibatnya, ketika mengiris, salad runtuh, kerana terlalu tinggi, kerana jumlah produk yang berlebihan, iaitu kentang dan ikan.

Resipi untuk salad diet "Mimosa" dengan tuna - tidak ada tokoh yang akan menderita

Pemakanan yang betul sama sekali tidak menjadi alasan untuk melepaskan makanan kegemaran anda. Anda hanya perlu mengganti sebilangan bahan. Salad Mimosa mudah berubah menjadi pilihan diet apabila dimasak dengan tuna dan yogurt.

  1. Bahan-bahan
  2. Bagaimana hendak masak
    1. Susunan lapisan

Berpakaian seperti mayonis kurang berminyak, lembut, tetapi sama sekali tidak hambar. Resipi PP ini berguna untuk percutian, ia juga sesuai untuk puasa yang tidak ketat..

Bahan-bahan

Untuk memasak, anda memerlukan:

  • tuna - 1 tin makanan dalam tin (dalam jus sendiri, tetapi tidak dalam minyak);
  • telur - 4 biji.;
  • wortel bersaiz sederhana - 1 pc.;
  • keju keras (boleh Amatur, Adyghe) - 100 g;
  • bawang - 1 pc.;
  • yogurt (putih tanpa bahan tambahan, lebih baik bebas lemak) - 5 sudu besar;
  • kicap - 2 sudu besar.

Rasa salad ini adalah berpakaian: bukannya mayonis berlemak (di Provençal, lemaknya 67%), diet 0.5% lemak atau yogurt tanpa lemak digunakan. Anda boleh mendapatkan produk seperti itu tanpa pengisi di kedai atau membuat diri anda di pembuat yogurt. Sekiranya anda tidak mempunyai yoghurt yang tepat, putih polos (2.5% lemak) atau krim masam rendah lemak (10%) akan berlaku, ia masih kurang kalori daripada mayonis.

Berkat penambahan kicap, salad tidak perlu masin.

Titik asasnya ialah pilihan makanan dalam tin. Ketiadaan minyak di dalamnya membolehkan anda membuat protein hidangan, berkhasiat, tetapi rendah kalori..

100 g mengandungiProteinLemakKalori
Tuna dalam minyak18 g14 g200 kkal
Tuna dalam jusnya sendiri23 g0.5 g100 kkal

Seperti yang anda lihat, perbezaan kalori adalah tepat 2 kali.

Bagaimana hendak masak

  1. Toskan semua cecair dari tuna, hancurkan kepingan ikan dengan garpu.
  2. Telur rebus, kupas, setelah sejuk, bahagikan kepada putih dan kuning, parut secara berasingan atau potong dengan garpu.
  3. Rebus wortel, walaupun mereka juga ditambahkan ke dalam salad dan mentah, tetapi dengan rebus lebih lembut. Kupas dan parut juga.
  4. Kupas bawang, potong halus, bakar dengan air mendidih atau acar. Adalah baik untuk menggunakan salad merah atau bawang putih yang lebih manis atau hanya hijau..
  5. Parut keju keras - halus atau kasar, jika mahu. Sekiranya anda mengikuti diet yang sangat ketat, anda boleh mengganti keju dengan epal.
  6. Untuk berpakaian, campurkan kicap dengan yogurt. Mereka yang tidak suka kicap boleh menggantinya dalam resipi dengan jumlah mustard yang sama..
  7. Kumpulkan "Mimosa" dalam lapisan dalam mangkuk salad kaca pekat atau di atas pinggan rata dalam cincin kuliner, anda boleh meletakkan daun Letuca atau Iceberg.
  8. Gris setiap lapisan dengan sos yang telah disediakan.

Susunan lapisan

Susunan lapisan yang lebih biasa:

  1. Tuna.
  2. Tunduk.
  3. Protein.
  4. Lobak.
  5. Keju.
  6. Kuning.

Anda boleh mencuba salad lain: protein parut, keju keras, tuna, wortel dan bawang, kuning telur.

Untuk hiasan, gunakan herba (dill, pasli), ia sangat sesuai dengan kuning telur. Sekiranya telur buatan sendiri, hidangannya akan menjadi lebih berwarna, lebih cerah. Salad tuna mesti disejukkan sekurang-kurangnya 1 jam untuk merendam.

Salad Mimosa bersama dengan bunga dengan nama yang sama adalah simbol 8 Mac dan kedatangan musim bunga. Hidangan yang cantik dan enak mudah dibuat makanan jika anda menggunakan makanan yang kurang berlemak dan tinggi kalori.

Salad mimosa dengan tuna - keseronokan dan perlindungan dari tekanan

Selamat mencuba, pembaca yang dikasihi.!

5 peraturan pemakanan yang betul dari Olga Dekker

Pilih utusan yang sesuai untuk anda dapatkan

Seperti yang anda ketahui, salad Mimosa adalah saudara Olivier dan herring yang cukup dekat dengan mantel bulu. Dan biasanya, dia bukan makanan diet yang paling banyak.

Oleh itu mari kita melepaskannya? Lagipun, kami memerlukan pinggan mangkuk, berkat yang kami dapat menghilangkan berat badan berlebihan dan menikmati melihat pantulan kami di cermin..

Tidak betul! Saya tidak mudah berputus asa; ) Harap maklum: resipi PP baru! Salad mimosa yang menyelerakan dan sedap dengan tuna :)

Hari ini anda akan menemui resipi terperinci dengan foto, peringatan tentang faedah tuna dan beberapa kaedah pemprosesan bawang rahsia; )

Jadikan salad ikan lebih kerap - baik untuk pelbagai dan untuk kebaikan! Sebahagian dari "Mimosa" yang betul - dan semuanya sangat baik untuk anda: mood, keceriaan dan penampilan!

Kami dengan cepat mewujudkan suasana dengan muzik yang bagus...

Lagu ini malah membantu kita memasak; )

Terdapat komposisi hebat oleh Barbra Streisand "Woman in Love"...

Untuknya kita akan menyusun semua yang diperlukan dan meneruskan resipi langkah demi langkah; )

Produk:

Lihat? Komposisi salad ikan kami sangat sederhana!

Dan proses memasak juga akan menjadi asas. Lihat sendiri sekarang! :)

Resepi:

1. Langkah pertama adalah merebus lobak merah dan telur. Sekiranya boleh, kukus - lebih banyak vitamin akan disimpan di dalam sayur oren.

Dan mengapa telur untuk pasangan? 15 minit tidak begitu banyak, tetapi putihnya akan lebih lembut dan kuning telurnya lebih cerah! :)

Kami akan melakukannya tanpa kentang, yang sering ditambahkan ke salad seperti itu. Rasa tidak akan menderita tanpanya, tetapi kita tidak akan mempunyai karbohidrat tambahan! :)

2. Ada yang terkejut kerana kita memasak dengan makanan dalam tin? :)

Tetapi tuna dalam jusnya sendiri (bukan dalam minyak) sesuai dengan kalori. Dan membeli makanan dalam tin lebih mudah daripada mencari ikan segar! Oleh itu, buka kaleng, keluarkan ikan dan tumbuk dengan garpu..

Terdapat banyak bahan bermanfaat dalam tuna. Tetapi, yang paling penting, ia membantu kita menghasilkan "hormon kegembiraan" yang terkenal - serotonin! :)

3. Tidak semua orang suka bawang mentah, bukan? Untuk bau dan kepahitan yang menyakitkan. Sekarang saya akan memberitahu anda cara memasaknya dengan betul :)

Boleh dipotong menjadi cincin, dimasukkan ke dalam saringan dan rebus. Atau rendam selama 15 minit dalam cuka yang dicairkan dengan air.

Anda boleh menggunakan bawang jenis lain - merah, bawang merah, daun bawang dan hijau sahaja :)

4. Sekarang tiba masanya untuk memotong dan mencincang semuanya! ; )

Potong bawang halus. Bubarkan telur menjadi putih dan kuning dan parut secara berasingan. Kupas wortel dan juga "memperkenalkan" ke parutan. Ya, dan parut keju, apa yang sudah ada! ; )

5. Baiklah, sekarang - anda sudah dapat membentuk lapisan salad kalori rendah kami yang lazat!

Masukkan ke dalam mangkuk salad atau dalam bentuk yang boleh dicabut khas: tuna pertama

9. Dan ke bahagian paling atas, tentu saja, ada kuning telur parut - bagaimanapun, mimosa harus berwarna kuning! :)

Kami meletakkan salad... Tidak, tidak di atas meja! Setakat ini di dalam peti sejuk - selama 20-30 minit. Dia perlu meresap dan merendam, dan lapisan - untuk berkumpul! :)

Saya rasa anda sudah yakin dengan satu kelebihan hidangan itu? Tidak mudah memasaknya? :)

Masih terdapat bukti bahawa ia juga baik untuk penurunan berat badan.

Nilai tenaga

Kandungan kalori salad ini: 138, 4 kkal per 100 gram!

  • Protein - 15.6 g;
  • Lemak - 7, 7 g;
  • Karbohidrat - 1.7 g;

Baiklah, anda dapat melihat sendiri bahawa hidangan seperti itu rendah kalori. :)

Dan saya sangat gembira kerana makanan percutian tradisional tidak perlu dipadamkan dari menu! Ingat sahaja bahagian penting dalam setiap diet..

Kawasan kejiranan yang berguna

Hidangan di atas meja harus digabungkan dan tidak melebihi purata kandungan kalori bersama-sama. Oleh itu, untuk pertama kalinya, saya menasihati anda sup daging sapi atau sup keju.

Dan untuk yang kedua, bersama dengan "Mimosa", anda boleh melayani

Sekarang mari kita bercakap sedikit...

Mengenai pilihan lain

Resipi klasik untuk "Mimosa"... By the way, adakah yang klasik? Saladnya agak muda - belum berusia 40 tahun. Dan di setiap wilayah di negara ini, malah setiap suri rumah mempunyai keunikan memasaknya sendiri.

Tetapi saya gembira kerana semuanya sedap dengan cara mereka sendiri. Ambil ikan, misalnya, dan anda boleh mengubahnya setiap kali:

  • Lakukan sesuatu dengan ikan sardin,
  • kemudian dengan bang,
  • kemudian dengan salmon merah jambu,
  • kemudian dengan salmon,
  • kemudian dengan saury...

Sejujurnya saya bertemu dengan ketam dan udang! :)

Mereka yang tidak mengira kalori membuat lapisan mentega - gosokkan sepotong mentega beku ke tengah salad! :)

  • Dan ada juga "Mimosa" dengan nasi. Apa yang mustahil untuk menurunkan berat badan - jika anda menggunakan beras perang, liar atau merah.
  • Di samping itu, terdapat lapisan dengan epal, timun dan jagung. Secara umum, dalam salad, seperti biasa, tidak ada batasan khayalan! :)

Sementara itu, mimosa kita dengan tuna dapat dikeluarkan dari peti sejuk tidak lama lagi. ; ) Nikmati hidangan anda!

Pastikan anda menghantar e-mel kepada saya bagaimana anda menyukainya! Dan kongsi juga resipi Mimosa kegemaran anda! Saya tidak sabar untuk! :)

Kesihatan kepada anda dan orang tersayang!

5 mitos mengenai penurunan berat badan. Dapatkannya percuma dari pakar pemakanan bintang Olga Dekker

Pilih utusan yang sesuai untuk anda dapatkan

P.S. Makanan lazat yang membantu menurunkan berat badan dengan berkesan dan meningkatkan kesihatan.

Ini adalah ringkasan program penurunan berat badan dan kecergasan tanpa kelaparan yang unik. Dan semua maklumat mengenai dia ada di sini.

P.P.S. Berat badan berlebihan sangat sukar untuk melakukan tarian kegemaran anda atau yoga yang sihat?

Izinkan saya membantu anda! Langgan di bawah @olgadekker saya di Instagram di bawah dan anda akan mendapat nasihat daripada pakar kelas pertama dan resipi untuk makanan sihat setiap hari..

Saya selalu membuat mimosa mengikut resipi ini, walaupun kadang-kadang, bukannya tuna, saya menggunakan ikan lain, contohnya ikan mas) Tetapi, sejujurnya, rasa dari ini tidak berubah dengan ketara, dan daging tetap menjadi makanan yang sama. Saya sering memasaknya, dan tidak ada keinginan untuk bereksperimen dengan memasak dengan cara yang berbeza. Saya suka resipi ini, terutamanya dengan tangan saya sendiri untuk memasak)

Selalunya saya juga membuat salad Mimosa di rumah, tetapi dalam resipi anda, saya suka anda mengganti mayonis dengan yogurt; tentu saja, saladnya akan kurang kalori. Dalam konteksnya, saladnya cantik dan menyelerakan. Tetapi, saya membuat dua lapisan setiap ramuan, dan lapisan saya adalah lapisan yang lebih nipis. Untuk Tahun Baru, saya pasti akan menyediakan salad Mimosa mengikut resipi anda. terima kasih.

Saya suka salad ini, saya sering membuatnya untuk percutian, tetapi dengan tafsiran anda, saya juga boleh memakannya. Ia kelihatan sangat cantik, jadi saya segera ingin mencubanya, dan saya juga suka tuna, saya kadang-kadang membuat sup dari itu. Sudah tentu, anda perlu membiasakan diri dengan kekurangan kentang, tetapi saya rasa ini bukan momen kritikal. Seluruh keluarga secara beransur-ansur meninggalkan kehadirannya di semua hidangan. Terima kasih kerana merosakkan kami dengan resipi yang lazat, dan yang paling penting, sihat!))

Namun, setiap suri rumah mempunyai resipi salad kegemarannya dan diuji masa. Olivier, herring di bawah mantel bulu dan mimosa ada di buku masakan setiap suri rumah. Saya biasanya membuat mimosa dengan kentang dan mengambil makanan dalam tin, yang akan ada di kedai. Saya pasti akan mencuba resipi ini, gabungan yogurt dengan sayur-sayuran dan keju sangat menarik. Beritahu saya lebih khusus yogurt mana yang lebih baik untuk dibeli?

Anna, ambil yogurt klasik. Ia berwarna putih. Tanpa bahan tambahan.

Saya juga sangat menyukai resipi yang anda senaraikan. Secara beransur-ansur, saya akan menerbitkannya dalam versi diet..

Saya harap anda memperhatikan sesuatu :)

Anda boleh menambah kentang jika keluarga anda tidak terbiasa dengan perubahan tersebut.

Anda secara beransur-ansur dapat mengurangkan jumlahnya sehingga tidak ada perbezaan tajam yang ketara. Saya tidak lagi menyedari ketiadaannya :)

Elena, saya gembira anda menyukai salad. Dan saya juga merancang untuk memasaknya untuk jadual Tahun Baru :)

Memang, dengan berpakaian yogurt, salad ini sesuai untuk semua orang yang melangsingkan badan :)

Vika, itu hebat. Saya senang membaca bahawa anda telah mencuba resipi itu berulang kali..

Pada pendapat saya, tuna sangat sesuai untuk salad ini dan rasanya tepat !;)

Selamat petang, Olga sayang! Saya menyediakan banyak hidangan mengikut resipi anda - terima kasih banyak! Sekarang saya akan menyediakan salad anda. Nampak sangat menyelerakan, seperti itu dengan yogurt!

Hebat! Saya gembira membaca bahawa blog saya sekurang-kurangnya sedikit berguna untuk anda. Terima kasih banyak kerana menulis!

Helo
Terima kasih kerana resipi. Tidak ada yang lebih buruk dengan klasik dan tanpa mayonis. Sangat lazat

Diim mimosa

Cara memasak hidangan Diet Mimosa

  1. Letakkan kentang dadu di lapisan pertama.
  2. Lubricate dengan lapisan yogurt nipis.
  3. Lapisan seterusnya adalah sardin yang dihaluskan dengan garpu.
  4. Tutup dengan lapisan kecil yogurt.
  5. Kemudian letakkan protein parut, lumurkan dengan yogurt sekali lagi.
  6. Seterusnya, lapisan wortel cincang halus dan sedikit lagi yogurt.
  7. Taburkan semuanya dengan keju parut.
  8. Hiaskan salad dengan kuning telur parut dan herba cincang.
  • Sarden dalam minyak - 250 gr.
  • Lobak rebus - 200 gr.
  • Telur rebus - 3 keping.
  • Kentang rebus - 450 gr.
  • Keju yang diproses - 100 gr.
  • Yogurt - 200 gr.
  • Dill - 10 gr.
  • Bawang hijau - 40 gr.

Nilai pemakanan hidangan Diet Mimosa (setiap 100 gram):

Salad Mimosa "

Versi diet resipi untuk salad percutian yang tidak asing lagi "Mimosa".

Bahan-bahan:

  • Sardin (dalam tin tanpa cecair) - 140 g
  • Telur - 4 keping.
  • Keju keras 20% - 100 g
  • Lobak rebus - 200 g
  • Apple - 1 pc. (120 g)
  • Bawang - 70 g
  • Jus lemon - 1 sudu kecil.

Untuk sos:

  • Kefir 0% - 1800 ml. (siap pakai 400 g)
  • Mustard - 1 sudu kecil.
  • Garam - 1 secubit.
  • Lada hitam tanah - 0.3 sudu kecil.
  • Pemanis - 1 g (atau gula 0,5 sudu kecil)

Penyediaan salad diet:

  1. Memasak sos: letakkan kefir di dalam peti sejuk semalaman. Masukkan kefir beku ke dalam kain lap yang dilipat dalam 4 lapisan. Kami menggantung kain tipis dan tapis krim keju selama 10 jam. Masukkan garam, lada, setengah sudu teh gula dan mustard ke keju krim siap. Kacau.
  2. Kami mengumpulkan salad: letakkan sardin di bahagian bawah acuan dan ratakan di sepanjang bahagian bawah dengan garpu. Masukkan bawang cincang di atas ikan, dan kemudian sebarkan sos di sekitar perimeter. Gosokkan putih telur dengan lapisan seterusnya. Gris bahagian atas dengan sos. Seterusnya, gosokkan epal dan perah jus lemon (1 sudu kecil). Seterusnya, gosokkan keju keras pada parutan halus. Lubricate dengan sos. Kami menggosok lobak merah. Lubricate dengan sos. Dan akhirnya, kami mengedarkan kuning parut.

Nilai pemakanan (setiap 100 g):

  • Kandungan kalori - 119 kcal
  • Protein - 10.7 g
  • Lemak - 4.6 g
  • Karbohidrat - 9.3 g

Diet "Mimosa" salad: resipi yang lazat

Salad makanan "Mimosa" ternyata sangat enak, pastikan untuk menyiapkannya untuk apa jua keadaan mengikut resipi PP yang disajikan dalam pilihan dan anda tidak akan menyesal. Tidak seperti hidangan kegemaran semua orang tradisional, yang mempunyai kandungan kalori sekurang-kurangnya 300 kkal, makanan ringan di bawah ini tidak mengandungi lebih dari 150 kkal per 100 g. Anda boleh memakannya bila-bila masa yang anda mahukan, tanpa perlu risau tentang sosok anda.

Terdapat begitu banyak resipi sehingga mata anda benar-benar mengalir. Ikan kalengan adalah bahagian penting dalam hidangan, anda boleh mengambilnya: ikan sardin, ikan kod, salmon merah jambu, tuna, salmon, dll. Malah ada resipi di mana terdapat ketam dan udang, ini bukan untuk semua orang. Semasa membeli makanan dalam tin, pastikan untuk memperhatikan tarikh pengeluaran, pengeluar dan harga. Produk berkualiti tinggi tidak boleh menjadi murah, jadi tanda harga rendah atau produk stok harus diberi perhatian.

Resipi standard mengandungi mentega dan mayonis. Ini adalah makanan berkalori tinggi, jadi penggunaannya tidak dapat diterima. Ngomong-ngomong, anda pasti menjumpai "diet mayonis" atau "ringan" di rak-rak kedai. Ini hanyalah gimik pemasaran. Kandungan kalori produk ini sedikit lebih rendah daripada sos biasa, tetapi komposisinya sangat diharapkan: sejumlah besar bahan pengawet, perasa, penstabil, dll digunakan untuk pengeluaran. Yogurt tebal sangat sesuai untuk berpakaian (ngomong-ngomong, senang dibuat di rumah dari masam dan susu) atau krim masam rendah lemak.

Diet salad Mimosa dengan saury dan krim masam - sedap

Ternyata dia hanya hebat. Mayonis boleh diganti dengan yogurt tebal, krim masam lemak sederhana atau sos yang terbuat dari minyak sayuran, mustard dan jus lemon. Mana-mana ikan dalam tin sesuai - mackerel, saury, sardine. Mimosa berlapis indah dalam mangkuk salad asli adalah hiasan sebenar untuk mana-mana meja perayaan.

Bahan-bahan:

  • 120 ekor ikan dalam tin,
  • 1-2 kentang,
  • 2 biji telur ayam,
  • ½ bawang,
  • 1 biji lobak merah,
  • 3 sudu besar l. krim masam,
  • 3 biji bawang hijau.

Rebus telur ayam, wortel dan kentang rebus dalam "jaket". Bersihkan semuanya. Parut kentang yang telah dikupas dan letakkan di atas piring atau mangkuk salad. Anda boleh menggunakan bentuk khas. Sikat kentang dengan krim masam.

Hancurkan ikan kalengan di atas piring dengan garpu hingga kepingan kecil. Letakkan di atas kentang dan ratakan.

Cincang bawang kecil yang dikupas halus (atau setengah medium) dan masukkan lapisan ikan.

Bahagikan telur yang dikupas menjadi putih dan kuning telur. Parut putih pada parut kasar, dan kuning telur pada parut halus. Letakkan putih telur di atas lapisan bawang, tampal dan sikat dengan krim masam.

Sekarang anda perlu parut wortel kupas rebus. Letakkan di atas putih telur parut, ratakan dan tap. Buat lapisan krim masam.

Taburkan lapisan wortel dengan kuning ayam parut. Anda tidak perlu melincirkan lapisan ini dengan krim masam..

Sekarang salad boleh ditutup dan diletakkan di tempat yang sejuk selama satu jam untuk meresap. Kemudian hiaskan pinggan dengan bawang hijau cincang dan hidangkan. selamat menjamu selera!

PP-resipi "Mimosa" dengan epal dan tuna

Sekiranya anda mengikuti berat badan anda dan tidak mahu menambah berat badan, maka sediakan salad menggunakan kaedah ini. Ternyata sangat enak: epal memberikan aroma dan kelembutan, dan isi ikan berair sesuai dengan sayur-sayuran dan buah-buahan. Hidangan siap kelihatan sangat meriah, jadi sila sajikan para tetamu ke meja untuk penilaian, saya yakin mereka akan menyukainya.

Komposisi:

  • tuna - tin;
  • kentang - 2 biji.;
  • lobak merah - 2 biji.;
  • bawang - 2 biji.;
  • 4 biji telur;
  • epal - 1 pc.
  • 100 g krim masam;
  • garam.

Buka tin tuna, toskan jusnya ke singki, dan pindahkan isinya ke piring dan tumbuk dengan baik dengan garpu. Anda mesti mendapat gruel wangi tebal. Rebus telur dengan keras, kupas dan asingkan putih dari kuning telur. Parut kedua-duanya dan yang lain. Kuning boleh dihancurkan dengan pisau.

Kupas bawang, potong cincin, masukkan saringan dan tuangkan ke atas air mendidih. Air akan menghilangkan kepahitan yang tidak menyenangkan. Taburkan jus lemon pada cincin untuk mengurangkan rasa pedas. Cincang bawang dengan pisau. Rebus kentang dan wortel hingga lembut, parut, tetapi jangan gaul. Keluarkan kulit dari epal, kisar.

Letakkan salad di atas pinggan rata dengan lapisan mengikut urutan berikut: epal, tuna, kentang, bawang, wortel, putih, kuning telur. Setiap lapisan, kecuali yang terakhir, garam dan sikat dengan lapisan nipis krim masam segar.

Masukkan pinggan siap di dalam peti sejuk selama 1-2 jam untuk direndam. Hiaskan dengan bunga dill segar. selamat menjamu selera!

Cara membuat salad Mimosa tanpa kentang dan mayonis

Atas sebab-sebab tertentu, banyak orang berpendapat bahawa jika anda mengubah komposisi ramuan, rasa hidangan akan merosot. Kesalahpahaman ini akan menghilangkan resipi di bawah. Terdapat banyak kanji dalam kentang, bagi mereka yang menurunkan berat badan tidak diingini, jadi saya mencadangkan untuk mengecualikannya sama sekali. Untuk berpakaian, bukannya mayonis, gunakan krim masam rendah lemak atau yogurt buatan sendiri tanpa bahan tambahan. Dari jumlah ramuan yang ditentukan, 2 hidangan diperoleh.

Komposisi:

  • 4 biji telur;
  • 150 g keju keras (kandungan lemak tidak lebih daripada 30%);
  • 200 g sardin;
  • bawang manis;
  • 1 lobak rebus;
  • 3 sudu besar kandungan lemak krim masam 10-15%.

Masak wortel dan telur dalam kuali yang berbeza. Apabila sejuk, keluarkan kulit dari sayur akar dan parut. Potong putih dan kuning dan masukkan pinggan yang berlainan.

Kupas bawang, potong dengan pisau. Buka ikan kalengan, toskan minyak sepenuhnya, tumbuk dengan garpu dan campurkan dengan bawang cincang. Parut keju, tambahkan 1 sudu besar ke dalamnya. krim masam untuk membuat pate. Sekiranya anda suka rasa pedas, kemudian masukkan bawang putih cengkih ke dalamnya..

Letakkan salad di atas pinggan menggunakan cincin porsi. Lapisan pertama akan makanan kalengan dengan bawang, kemudian wortel, protein, keju dan kuning telur. Lap setiap lapisan kecuali ikan dan lapisan atas dengan krim masam dan garam. Tanggalkan cincin dengan berhati-hati. Lebih baik mencuba Mimosa sedikit kemudian, apabila direndam, setelah kira-kira setengah jam. selamat menjamu selera!

Versi diet salad yogurt tuna

Anda memerlukan tuna kalengan untuk resipi ini. Ikan yang sangat berguna ini mempunyai komposisi yang kaya, lebih-lebih lagi, ia akan cepat dan lama memuaskan rasa lapar. Musim dengan yogurt. Ia mestilah tanpa bahan tambahan, dengan komposisi semula jadi. Produk susu yang diperam boleh dibuat sendiri di rumah atau dibeli di kedai. Semasa membeli, perhatikan konsistensi, produk tidak boleh terlalu cair. 100 g mengandungi 150 kcal.

Komposisi:

  • 2 biji telur rebus;
  • 120 g tuna;
  • 50 g keju keras;
  • wortel rebus kecil;
  • 1/2 bawang;
  • 3 sudu besar yogurt tanpa bahan tambahan;
  • 1/2 sudu kecil sawi;
  • sudu kecil epal sider cuka;
  • tangkai pasli;
  • rempah dan garam.

Bagaimana hendak masak:

Parut putih dan kuning, keju secara berasingan. Hancurkan tuna menjadi bubur tebal yang homogen. Potong bawang menjadi cincin, dan kemudian perap dalam 100 ml air suam. Selepas 10 minit, toskan perapan dan cincang bawang halus. Parut wortel rebus pada parut sederhana.

Buat kuah: campurkan yogurt dengan mustard, tambahkan rempah kegemaran anda: paprika, pala, bawang putih, atau secubit ketumbar. Untuk kelembutan, masukkan kuning telur mentah dan pukul dengan pengisar hingga rata.

Letakkan salad secara berlapis mengikut urutan berikut: protein rebus pertama, kemudian tuna, bawang acar, wortel, keju dan kuning telur. Sikat setiap lapisan dengan sos yang dimasak pekat. Anda tidak perlu menyapu kuning telur. Hidangkan pembuka selera selepas 1 jam, kemudian semua bahan tepu dengan baik.

"Mimosa" untuk diet Protasov

Sekiranya anda mengehadkan pemakanan, ini bukan alasan untuk menafikan keseronokan dan tidak menikmati salad Tahun Baru kegemaran anda. Keluarkan kentang dari bahan-bahan, dan ganti wortel rebus dengan yang mentah, ia kaya serat dan vitamin. Salmon merah jambu kalengan sangat sesuai sebagai komponen ikan. Mereka mengandungi hanya 120 kkal per 100 g.

Komposisi:

  • salmon merah jambu kalengan - 1/2 tin;
  • epal hijau (masam);
  • lobak merah - 1 pc.;
  • 1 biji telur;
  • 3 sudu besar yoghurt semula jadi tanpa bahan tambahan.

Bagaimana hendak masak:

Kupas lobak merah dan parut. Hancurkan salmon merah jambu dengan garpu. Rebus telur, asingkan putih dari kuning telur. Parut protein pada parut kasar, dan kuning telur pada parutan halus. Keluarkan kulit dari epal, potong ruang biji dan potong pulpa untuk membuat puri.

Dalam hidangan salad, masukkan lapisan epal terlebih dahulu, hancurkannya dengan garpu ke bahagian bawah, kemudian salmon merah jambu, protein, wortel. Sebarkan setiap lapisan baru dengan rendaman yoghurt dan jangan lupa tambahkan sedikit garam. Pada akhir, taburkan pinggan dengan kuning parut dan susun ramuan segar dalam bulatan.

Salad memasak "Mimosa" untuk diet nombor 5

Bila-bila masa anda harus mengawasi menu kerana masalah kesihatan, atau hanya tidak ingin terlalu banyak, pilih resipi rendah kalori ini. Salad ternyata berkhasiat kerana telur dan ikan kalengan, dan pembalut pucat berdasarkan bawang putih dan yogurt akan memberikan aroma dan rasa pedih..

Komposisi:

  • ikan dalam tin dalam jusnya sendiri - 100 g;
  • kepala bawang - 1 pc.;
  • 3 biji telur ayam;
  • 60 g yogurt biasa;
  • 3 ulas bawang putih;
  • lobak mentah.

Bagaimana hendak masak:

Dalam cawan kecil, gabungkan campuran berpakaian: yogurt semula jadi dengan bawang putih cincang halus. Kupas dan parut wortel segar, masukkan 1-1,5 sudu besar di dalamnya. berpakaian dan kacau untuk mendapatkan jisim yang homogen. Cincang bawang halus, jika anda tidak suka rasa pedas, perap dulu. Rebus telur, gosokkan putih dan kuning telur secara berasingan. Tiriskan jus dari makanan dalam tin dan campurkan sehingga sebati.
Ambil cincin pinggan, letakkan wortel dengan yogurt dan bawang putih di bahagian bawah, tambah sedikit garam. Kemudian taburkan dengan protein. Kemudian letakkan ikan dalam tin, hancurkan dengan garpu. Taburkan semuanya dengan bawang, salutkan dengan berpakaian. Lapisan terakhir akan menjadi kuning telur. Letakkan salad selama 1-2 jam di tempat yang sejuk, anda boleh memasukkannya ke dalam peti sejuk, dan kemudian rasa untuk kesihatan.

"Mimosa", disediakan mengikut resipi PP, tidak hanya rendah kalori dan enak, tetapi juga sangat sihat. Bahan-bahan semula jadi dalam komposisi melembapkan badan dengan bahan berguna, dan rasa kenyang akan bertahan lama. Jangan takut untuk mencuba perkara baru dan bereksperimen, kerana ini adalah satu-satunya cara untuk mengeluarkan formula hidangan ideal anda.

LiveInternetLiveInternet

  • pendaftaran
  • input

-Buku petikan

  • Semua (50)

Cawan roti Cawan roti.

Salad Laut Merah dengan sotong Salad sederhana dan enak Bahan-bahan:.

Lapiskan pai dengan keju semudah mengupas pir dan anda mempunyai pastri yang lazat di atas meja! Ing.

Mimosa salad - pilihan diet Resipi salad diet Mimosa. Bentuk untuk salad dengan makanan anda sendiri.

Sos keju cepat yang dibuat dari keju yang diproses untuk 2 hidangan yang anda perlukan: - 200 ml.

-Teg

-Kategori

  • Memasak sedap (16)
  • Petua berguna untuk ibu (8)
  • Bilik kanak-kanak (6)
  • Hiasan pinggan (5)
  • Kehidupan baru untuk perkara lama (5)
  • Ubat-ubatan rakyat untuk rawatan dan pencegahan selsema (4)
  • Ensiklopedia, kamus (4)
  • Rumah desa (3)
  • Sekolah (2)
  • Rajutan untuk kanak-kanak (2)
  • Pengalengan untuk musim sejuk (2)
  • Perniagaan Internet (1)
  • Suami Nelayan (1)
  • Reka Bentuk Dapur (1)
  • Kanak-kanak bercakap (1)
  • Taman kebun dan sayur-sayuran (1)
  • Reka bentuk bilik mandi (1)
  • Hari mandi (1)

-Pencarian buku harian

-Langganan e-mel

-Minat

  • Semua (5)

-Kawan

  • Semua (74)

-Pembaca biasa

  • Semua (84)

-Statistik

Salad "Mimosa" - pilihan diet

Ahad, 19 Februari 2012 00:15 + di pad petikan

Salad mimosa - pilihan diet

Resipi salad diet Mimosa. Bentuk salad DIY.

Salad mimosa telah diketahui oleh banyak orang sejak zaman Soviet. Mudah disediakan, dari produk yang ada pada masa itu - dia sering menjadi tetamu di meja kami. Tetapi adakah anda tahu berapa berat dan tinggi kalori? Lapisan kentang rebus, lapisan makanan dalam tin dalam minyak, lapisan mayonis, tetapi yang paling penting - dalam resipi salad klasik salah satu lapisan wajib adalah mentega parut! Itu hanya bom kalori!

Saya mencadangkan untuk memodenkan resipi dan menggantikan ramuan yang tinggi kalori dengan yang ringan dan sihat:
- pertama, tiada mentega!
- kedua, kami menggantikan mayonis klasik dengan yang ringan;
- ketiga, kita mengganti makanan dalam tin dengan minyak dengan tuna kalengan di dalam air. Ia mempunyai sedikit kalori (hanya 96 Kcal per 100 g), kandungan lemak rendah (2%), hampir tidak ada karbohidrat (0,5%), tetapi mempunyai protein (19%) dan banyak vitamin berguna (A, B, E, PP), serta mikro (besi, zink, yodium, dll.) Dan unsur makro (kalsium, magnesium, natrium, dll.);
- keempat, kami mengganti wortel rebus dengan yang baru - ia hanya gudang vitamin !;
- kelima, kami mengecualikan kentang. Untuk versi yang lebih memuaskan atau maskulin :-) anda boleh meninggalkannya. By the way, jika perlu, kentang juga boleh diganti dengan epal tanpa gula (saya rasa varieti "nenek" baik).

Oleh itu, untuk penyediaan salad Mimosa diet, kita memerlukan bahan berikut:

* tuna kalengan dalam air - 1 tin (200 gr.);
* telur rebus - 3 biji.;
* wortel segar - 3-4 keping. saiz sederhana (secara amnya, lebih banyak lobak merah, lebih baik dan sihat);
* mayonis ringan;
* bawang (pilihan);
* kentang rebus (atau epal) - 3-4 keping. (pilihan);
* sedikit garam dan lada (jika dikehendaki, makanan dalam tin dan mayonis mengandungi cukup garam dan rempah);

Resipi salad:

1. Masukkan kentang parut atau epal ke lapisan pertama (tidak termasuk lapisan ini dalam versi yang lebih ringan), minyak dengan lapisan mayonis yang nipis;
Petua: Untuk menggunakan mayonis lebih sedikit dan pada masa yang sama menjadikan salad lebih "direndam", tambahkan mayonis terus ke kentang parut, kacau dan kemudian masukkan ke dalam mangkuk salad.

2. Lapisan seterusnya adalah tuna kalengan. Tiriskan air, potong fillet ikan dengan garpu dan sebarkan. By the way, jika anda suka bawang dalam salad, maka anda boleh menambahkannya pada tahap ini dengan mencampurkan dengan ikan kalengan. Tutup dengan lapisan kecil (atau mesh) mayonis;

3. Kemudian kami menyebarkan protein parut, lapisi lagi dengan mayonis, kemudian lapisan wortel segar dan sedikit lagi mayonis.
Petua: lebih baik parut wortel segar pada parutan halus - ini akan menjadikannya lebih lembut dan lebih enak.

4. Kami menghias salad dengan cara tradisional - dengan kuning parut.

Salad Diet Mimosa sudah siap! selamat menjamu selera!

Petua: untuk meletakkan salad di piring di restoran dan kafe dengan indah, digunakan bentuk logam khas untuk salad (bulat, persegi, dalam bentuk hati, dll.).
Jangan putus asa jika anda tidak mempunyai bentuk seperti itu - anda boleh melakukannya sendiri dari botol plastik dengan diameter yang sesuai..
Saya menggunakan sebotol jus plastik 1 liter, memotong bahagian bawah dan lehernya, memendekkannya ke ketinggian yang diingini dan mendapat bentuk salad yang sesuai. Omong-omong, tidak seperti acuan besi yang digunakan di restoran, cetakan ini telus, iaitu. dalam proses memasak anda dapat melihat seberapa tebal lapisannya. Kelebihan lain dari borang ini ialah tidak perlu menyimpannya, kerana terdapat botol plastik kosong di hampir setiap rumah dan membuat borang baru hanya memerlukan beberapa minit..

Salad Diet Mimosa: 12 Pilihan Hebat

Nama salad, seakurat mungkin, menyampaikan persamaan luarannya dengan bunga dengan nama yang sama pada musim bunga. Diet salad mimosa boleh disediakan untuk percutian dan hanya untuk makan malam.

Terdapat banyak resipi untuk hidangan ini, dan bukan sahaja lapisan berubah di tempat, tetapi juga ramuannya.

Oleh kerana rasa salad dan aroma yang enak, ia dapat disajikan dengan wain putih, martini dan wain berkilau. Kombinasi hidangan dengan wain putih sangat menguntungkan..

Ensemble seperti itu akan menjadi hiasan sebenar meja..

  • Kehalusan dalam penyediaan mimosa makanan
  • Resipi diet untuk salad mimosa dengan ikan kalengan
  • Mimosa salad dengan tuna dan yogurt
  • Resipi diet mimosa tanpa kentang dan mayonis
  • Versi diet salad mimosa dengan epal
  • Diet salad mimosa dengan nasi
  • Resipi mimosa alpukat
  • Diet Mimosa dengan Ikan Merah
  • Diet mimosa dengan hati ikan kod
  • Resipi diet untuk mimosa dengan batang ketam
  • Resepi mimosa ayam
  • Mimosa salad dengan jagung
  • Versi diet mimosa dalam roti pita

Kehalusan dalam penyediaan mimosa makanan

Salad bertenaga ini diperkenalkan baru-baru ini, pada tahun 70-an. Ini menyebabkan fakta bahawa resipi mengandungi ramuan yang paling berpatutan..

Namun, setelah sekian lama, ia masih relevan sekarang. Walau bagaimanapun, agar pembuka selera menjadi sangat enak, anda perlu mengambil kira semua ciri dan rahsia prosesnya.

Nuansa utama dalam penyediaannya adalah suhu bahagian penyusun yang digunakan di dalamnya. Ia mesti sama.

Kesan ini dapat dicapai dengan meletakkan makanan di dalam peti sejuk selama 30 minit. Kehalusan ini akan membantu semua lapisan menjadi kemas..

Semasa memilih ikan, pertama sekali, anda harus memperhatikan spesies laut: makarel, ikan tenggiri, tuna dan salmon merah jambu.

Reka bentuk sedikit resipi boleh mengubah resipi kalori tinggi klasik menjadi makanan ringan yang berpatutan untuk hari kerja dan cuti. Untuk melakukan ini, anda harus:

  • menghilangkan mentega dari resipi;
  • ganti mayonis dengan sos rendah kalori;
  • bukannya ikan dalam tin dalam minyak, beli kalengan tuna di dalam air;
  • buat lapisan salad bukan dari rebus, tetapi dari wortel mentah;
  • tidak termasuk kentang, sangat mungkin untuk menggantinya dengan epal.

Tidak ada salahnya memperhatikan telur mendidih. Ia tidak boleh bertahan lebih dari 10 minit, kerana mendidih lebih lanjut akan menyebabkan warna kuning telur kehijauan..

Memandangkan itu adalah kord terakhir salad, warnanya harus mengekalkan warna kuning cerah..

Resipi diet untuk salad mimosa dengan ikan kalengan

Memasak salad mengikut resipi klasik tidak memerlukan banyak masa:

  • kentang rebus (3 biji) dan wortel (2 biji) dalam seragamnya, serta telur (4 biji) rebus keras. Tunggu sehingga mereka sejuk selepas memasak;
  • kupas sayur-sayuran dan parut;
  • kupas telur rebus dari cangkerang dan bahagikan menjadi kuning telur dan putih;
  • masukkan kentang ke lapisan pertama dalam pinggan hidangan dan sikat dengan sos;
  • dengan bola berikutnya masukkan saury kalengan dalam jusnya sendiri (200 gr). Pertama, anda perlu menguli dengan garpu. Masukkan sedikit sos di atas;
  • kemudian letakkan lapisan bawang hijau cincang (1 tandan), dan di atas putih telur dan sos;
  • lapisan wortel berminyak dengan sedikit sos;
  • melengkapkan pinggan dengan kuning telur, yang digunakan untuk menghiasi bahagian atas, sehingga menyerupai mimosa;
  • dan bukannya mayonis berlemak, anda harus menggunakan krim masam atau yogurt rendah kalori.

Salad Mimosa dengan tuna dan yogurt

Salad seperti itu tidak memerlukan masa yang lama untuk disiapkan, tetapi kelihatan meriah. Di samping itu, kandungan kalori hanya 256 kkal per 100 g..

Oleh kerana salad dibuat secara berlapis, pertama sekali, komponen harus disediakan untuknya:

  • uli 1 tin tuna dalam tin dengan garpu;
  • rebus 3 telur ayam dan sebiji lobak merah;
  • gosokkan 50 gram keju pada parut halus;
  • 50 gram yogurt dicampurkan dengan 2 sudu besar kicap, jadi kami mendapat sos untuk mengoleskan salad.

Lapisan terbentuk mengikut urutan ini: protein parut, kuah, keju, kuah, tuna, kuah, wortel dan bawang, kuah, dan kuning parut di atas.

Resipi diet mimosa tanpa kentang dan mayonis

Versi salad ini sama sekali tidak kalah dengan versi klasik, tetapi mempunyai nilai tenaga yang lebih rendah, yang penting jika anda ingin menjaga bentuk badan anda. Set ramuan yang diperlukan:

  • bawang - 1 kepala;
  • lobak merah - 1 pc;
  • telur ayam - 3 biji;
  • timun segar - 2 pcs;
  • fillet hake - 400 gr;
  • garam secukup rasa.

Untuk membuat sos:

  • walnut - 200 gr;
  • bawang putih - 1 ulas;
  • air yang disucikan - 3-4 sudu;
  • ketumbar secukup rasa.

Pertama, bilas fillet di bawah air yang mengalir. Selepas itu, direndam dalam air mendidih dan rebus dengan api kecil hingga lembut. Kemudian air disalirkan dan ikan yang dimasak disejukkan. Kemudian ikan harus diuli dengan garpu untuk membuat gruel..

Seterusnya, rebus telur dan lobak merah. Kulit dikeluarkan dari sayur siap dan disapu pada parut halus. Telur yang dikupas dibahagikan kepada kuning telur dan putih, dan juga digosok secara berasingan melalui parutan halus.

Potong timun pada parut kasar, dan potong bawang menjadi kiub kecil. Untuk mengelakkan bawang menjadi pahit, tuangkan air mendidih di atasnya selama 10 minit..

Sekarang anda boleh mula membuat sos. Untuk ini, biji dimasukkan ke dalam pengisar, bawang putih dan ketumbar ditambahkan di sana, semuanya terganggu menjadi pasta. Air suam ditambah sedikit demi sedikit untuk mewujudkan konsistensi sos..

Salad harus dikumpulkan secara berlapis: mulakan dengan ikan, kemudian wortel, protein ayam, timun dan bawang. Tutup setiap bola dengan sos tanpa lemak.

Untuk mengatasinya, salad dihiasi dengan kuning telur dan diletakkan di dalam peti sejuk untuk direndam.

Versi diet salad mimosa dengan epal

Resipi ini akan membantu anda menyediakan makanan rendah kalori dengan makanan berikut:

  • 200 gram tuna dalam tin;
  • 3 biji telur rebus;
  • 3 lobak segar;
  • epal (3 biji);
  • 1 biji bawang;
  • garam dan lada pilihan.

Epal parut diletakkan di lapisan pertama dan dilumurkan dengan lapisan tipis yogurt rendah lemak.

Pada tahap berikutnya, tuna yang diparut dibentangkan, bawang cincang ditambahkan ke lapisan yang sama. Teratas dengan sedikit yogurt.

Ini diikuti oleh lapisan protein parut dan yogurt.

Langkah seterusnya adalah menyebarkan wortel segar, parut pada parut terkecil.

Setelah dilumurkan dengan sos, tinggal menghias bahagian atas salad dengan kuning telur.

Adakah anda mencari pilihan rendah kalori dan lazat untuk jadual percutian anda? Kemudian resipi Caesar Diet Salad pasti akan berguna..

Diet salad mimosa dengan nasi

Untuk menyediakan hidangan seperti itu, anda mesti:

  • 200 gram beras;
  • 230 gr sardin dalam minyak;
  • 4 biji telur;
  • 1 lobak merah;
  • 1 bawang biru;
  • 150 gr sos.

Nasi mesti direbus dalam air panas dengan kadar 0.5 cawan beras dan 2 cawan air. Setelah siap, anda harus membuangnya dalam saringan dan biarkan cecair mengalir..

Potong bawang ke dalam kiub dan perap selama 20 minit (200 ml air, 4 sudu besar cuka dan 10 g gula).

Setelah makanan dalam tin dibuka, minyak harus disalirkan dan tulang ikan dikeluarkan. Kemudian kisar ikan. Seterusnya, rebus telur dan pisahkan putih dari kuning telur. Keluarkan kulit dari wortel rebus dan parut.

Salad dibentuk dalam lapisan: nasi rebus, makanan dalam tin, acar bawang, protein rebus, wortel, kuning telur. Semua lapisan kecuali bahagian atasnya dilumurkan dengan sos khas.

Untuk sos, anda memerlukan yogurt (150 gr) dan bawang merah cincang (20 gr) dan dill (20 gr), sedikit garam.

Resipi mimosa alpukat

  1. Campurkan tuna cincang (1 tin) dengan bawang hijau (tandan).
  2. Dari satu alpukat besar, angkat lapisan atas kulit dan parut pada parutan halus. Perkara yang sama harus dilakukan dengan 80 gram keju.
  3. Sos dibuat dari krim masam rendah lemak (100 g) dan 2 sudu kicap.
  4. Anda perlu meletakkan cincin kuliner di atas pinggan, yang disarankan untuk mengoles minyak dengan minyak terlebih dahulu, supaya mudah dikeluarkan kemudian.
  5. Letakkan una tuna di bahagian bawah, kemudian ½ keju, ½ alpukat.
  6. Setiap kali lapisan dilapisi dengan sos yang disediakan khas. Selepas itu, lapisan diulang sekali lagi..
  7. Taburkan pinggan dengan dill cincang di atas dan sejukkan selama 40 minit.
  8. Anda kemudian boleh menanggalkan cincin dan menghidangkannya.

Diet Mimosa dengan Ikan Merah

Salad makanan laut tanpa mayonis pasti akan sihat dan enak. Ia boleh digunakan walaupun pada diet:

  • 150 gram ikan masin ringan (salmon, trout, salmon atau pink salmon);
  • 1 bit;
  • 1 lobak merah;
  • 2 biji telur;
  • setengah bawang;
  • 70 gram keju keras;
  • Krim masam 30 gr.

Komponen pinggan ini mesti dimasukkan ke dalam bentuk yang betul: potong ikan menjadi kepingan, gosokkan keju dan telur pada parut kasar.

Anda perlu membentuk salad dalam mangkuk, yang dilapisi dengan pelekat.

Kemudian letakkan lapisan: ikan, bawang cincang halus, lapisan krim masam, telur, krim masam, wortel pada parut kasar, krim masam dan bit.

Setelah pinggan sejuk selama satu jam, anda boleh mengeluarkannya dan membalikkannya di atas pinggan khas, keluarkan filemnya dengan teliti. Akibatnya, ikan akan berada di atas, dan bit akan menjadi lapisan bawah.

Diet mimosa dengan hati ikan kod

Ini adalah pengambilan salad yang lazat. Ternyata lembut, wangi dan ringan pada perut..

  1. Lobak (2 biji), telur (3 biji) dan kentang (2 biji) hendaklah direbus hingga lembut.
  2. Buka balang hati ikan kod, toskan minyak, dan potong hati menjadi kepingan kecil. Pindahkan semuanya ke mangkuk salad dan ratakan.
  3. Seterusnya ialah giliran bawang - ia harus dikupas dan dicincang halus.
  4. Taburkan bawang cincang di atas hati, sikat semuanya dengan sos.
  5. Keluarkan kupas dari kentang dan gosokkan dengan parutan kasar, masukkan ke lapisan seterusnya dan lumurkan lagi dengan sos.
  6. Lobak juga dikupas dan dicincang, diletakkan di atas kentang dan berminyak lagi.
  7. Tinggal parut lapisan telur putih seterusnya, tambahkan sedikit sos dan hiaskan dengan kuning parut.
  8. Lebih baik menggunakan salah satu pilihan buatan sendiri yang rendah kalori sebagai sos untuk salad salad..

Pada malam hari cuti, 7 pilihan herring diet tidak standard di bawah mantel bulu juga berguna untuk anda.

Resipi diet untuk mimosa dengan batang ketam

Pilihan ini menjadi sangat popular baru-baru ini..

  1. Perkara yang paling asas adalah membeli tongkat ketam berair, anda memerlukannya 290 - 320 gr. Masak hingga lembut 4 biji telur, 2 kentang dan 1 lobak merah.
  2. Dari air mendidih, sayur-sayuran akar mesti dipindahkan ke air sejuk. Oleh itu, kulit yang mudah mengelupas dapat dipastikan..
  3. Tongkat ketam mesti dicincang.
  4. Parut telur secara berasingan dari kuning telur.
  5. Kami mengumpulkan salad secara berlapis. Masukkan separuh kentang di bahagian bawah pinggan, kemudian tupai, diikuti ketam. Setiap kali lapisan dilapisi dengan sos.
  6. Lapisan seterusnya dibentangkan bahagian kedua kentang dengan sos, wortel dan kuning telur.
  7. Hidangan ini boleh dihiasi dengan lada belanda atau ramuan herba..

Resepi mimosa ayam

Rebus 300 gram fillet ayam, sejukkan dan potong kecil.

Rebus kentang (2 biji), sejukkan dan parut.

Telur (2 pcs) direbus keras dan dicincang pada parut kasar.

Kupas sebiji bawang, potong halus.

Seterusnya, anda boleh merebus 300 g champignon, atau mungkin menggunakan cendawan acar.

Masih parut 100 gram keju keras.

Semua bahan harus dibahagi dua kerana lapisan akan diulang dua kali. Jadi, kentang dibentangkan terlebih dahulu, diikuti dengan cendawan, ayam, bawang, telur dan keju.

Kemudian lapisan digandakan, dan setiap kali dilumurkan dengan sos yang disediakan khas.

Untuk sosnya, anda boleh menggunakan resipi berikut: tambahkan 50 g feta dan beberapa tangkai dill hingga 200 ml yogurt. Segala-galanya perlu dicampurkan dalam pengisar, menghasilkan sos yang enak dengan konsistensi tebal..

Mimosa salad dengan jagung

Anda boleh mendapatkan pilihan makanan ringan ini dengan mengikuti panduan berikut:

  • kentang (2 biji) dan wortel hendaklah dibasuh dan direbus dalam air masin hingga lembut. Sayur-sayuran mesti disejukkan, dikupas dan disapu pada parut kasar;
  • sardin dalam tin (240 gr) uleni hingga lembek;
  • potong bawang halus (1 pc) menjadi petak;
  • toskan cecair dari jagung dalam tin (1 tin);
  • telur (3 biji) juga mendidih, kupas, bahagikan menjadi putih dan kuning dan potong.

Letakkan lapisan dengan penambahan sos di antara mereka: kentang, ikan, bawang, wortel, bahagian jagung, protein, jagung, kuning telur.

Daripada mayonis, lebih baik menyediakan sos 100 ml yogurt dan 1 sudu besar jus lemon.

Versi diet mimosa dalam roti pita

  1. Pembuka selera mula disediakan dengan merebus telur (4 biji), menyejukkan dan mencincang dengan parutan.
  2. Keju (100 gr) juga mengisar melalui parutan.
  3. Hancurkan daging tuna (180 gr) dengan garpu, toskan air dari makanan dalam tin terlebih dahulu.
  4. Cincang bawang hijau (10g), pasli (10g) dan dill (10g).
  5. Sebarkan roti pita di permukaan meja dan bahagikannya kepada 2 bahagian. Secara keseluruhan, anda harus mendapatkan 4 keping roti pita, masing-masing perlu ditutup dengan yogurt (250 gr).
  6. Selepas lavash pertama ditutup dengan keju, ia mesti digulung menjadi gulungan.
  7. Telur parut dan hijau dibentangkan pada helaian kedua.
  8. Pada awal pita kedua, letakkan yang pertama dan gulungkannya bersama.
  9. Letakkan ikan dan herba pada helaian ketiga dan gulungkannya bersama dua yang pertama ke dalam gulungan biasa.
  10. Masih boleh diperbaiki dengan filem pelekat dan hantar ke peti sejuk selama 2 jam.

Walaupun salad dengan mayonis dilarang orang melihat bentuknya, tidak ada yang mustahil.

Penyesuaian kecil pada resipi salad mimosa dapat mengubah sebilangan besar kalori mayonis-butir menjadi salad diet. Dan ini membuktikan sekali lagi bahawa orang boleh makan dengan enak dan bermanfaat untuk tubuh mereka..

Majukan keharmonian!

Adakah anda ingin menurunkan berat badan tanpa berdiet? Memerlukan pertolongan dan sokongan moral dalam perjalanan ke badan yang sihat dan kurus?

Kemudian mari kita berkenalan name Nama saya Daria Khimchenko dan saya adalah pengarang projek ini dan juga pakar pemakanan-pemakanan yang disahkan.

Tuliskan saya surat yang menunjukkan matlamat anda dan catatan "Majukan keharmonian" melalui e-mel [email protected] Dan dalam masa 24 jam anda akan melakukan perjalanan yang menarik di seluruh dunia dengan diet yang cerah dan bervariasi, yang akan memberi anda kesihatan, ringan dan harmoni dalaman..

Dan sekarang, melanggan saluran Telegram saya Food of Life, di mana anda hanya akan mendapat maklumat yang disahkan dan terkini dari bidang dietetik dan pemakanan moden..