Siapa yang mengambil Almagel - tulis ulasan mengenai ubat ini.

Saya mengubati perut saya yang sudah lama menderita ((Mereka memberikan peta rusa, beberapa pil untuk loya dan almagel misterius ini (hijau). Saya telah meminumnya seperti yang dikatakan oleh doktor selama hampir 2 minggu. ada tertulis bahawa perlu mengambilnya 30 minit sebelum makan (dan doktor menetapkannya 40 minit selepas makan). walaupun dengan ubat bius)

Komen pengguna

  • 1
  • 2

Melihat 20 minit sebelum makan. Selepas makan, mereka minum Gaviscon untuk pedih ulu hati.

Saya mahu menerimanya dengan sedikit bayaran, ada rasa sakit di perut dan sakit perut (maaf atas keterangannya). Dia mengganggu saya sendiri. Ada janji temu dengan doktor (secara percuma) di PC kami, seorang makcik berumur memandang saya. Doktor yang tenang dan menyenangkan. Dia berkata tidak apa-apa, ia akan berlalu. Saya menulis banyak pil. Melihat dan almagel juga. Melihat kuning dan hijau. kuning benar-benar melegakan kesakitan. Selepas 4 hari, tidak ada yang menyakitkan.

Ketika, setelah 3 bulan, saya pergi berjumpa doktor lagi dengan keluhan bahawa semuanya telah berlalu, dan sekali lagi, doktor bertanya terlebih dahulu jika saya mengikuti diet. Ternyata tidak kira sama ada anda selesai mengambil ubat atau tidak, anda mesti mengikuti diet selama setengah tahun. Tidak kurang. Doktor itu berkata begitu. Sekarang musim luruh, semua luka semakin teruk. Rawat diri anda. Minum Almagel kuning, sekurang-kurangnya ia akan meredakan kesakitan. Ibu saya juga menyimpannya semasa penderitaan.

Almagel

Penilaian 3.8 / 5
Kecekapan
Kualiti harga
Kesan sampingan

Almagel: 10 ulasan doktor, 19 ulasan pesakit, arahan penggunaan, analog, infografik, 1 borang pelepasan.

Ulasan doktor mengenai Almagel

Penilaian 5.0 / 5
Kecekapan
Kualiti harga
Kesan sampingan

Dalam penyediaan sorbitol dikontraindikasikan dalam intoleransi fruktosa kongenital. Perubahan mood, mudah marah pada pesakit.

Saya menetapkan ubat untuk penyakit saluran gastrousus. Kesan rawatan diperhatikan dari hari pertama. Kesakitan hilang, pencernaan pulih. Ambil 1 sudu tiga kali sehari selama 10 hari. Saya menetapkan untuk ulser perut, gastritis kronik dan akut.

Penilaian 3.8 / 5
Kecekapan
Kualiti harga
Kesan sampingan

Produk yang bagus dengan harga yang berpatutan. Ia membantu dengan penyakit gastrousus. Gunakan bersama dengan terapi yang ditetapkan oleh doktor. Cepat bertindak, memeriksa diri saya. Saya mengesyorkannya kepada pesakit saya. "Almagel" dalam pembungkusan individu sangat sesuai untuk pekerja dan pelajar.

Penilaian 4.6 / 5
Kecekapan
Kualiti harga
Kesan sampingan

Permulaan kesan simptomatik yang cepat meningkatkan kepatuhan pesakit terhadap penggunaan ubat ini. Rumusan yang selesa digabungkan dengan simethicone dan benzocaine untuk merawat pelbagai gejala dengan satu ubat.

Skema dan mod aplikasi yang tidak selesa.

Ubat itu secara objektif memberikan kesan terapeutik yang positif.

Penilaian 4.2 / 5
Kecekapan
Kualiti harga
Kesan sampingan

Kesan analgesik yang cepat untuk pedih ulu hati dan sakit perut. Kesan penjerapan yang sangat baik - saya mengesyorkannya untuk gastritis refluks yang teruk (refluks empedu duodeno-gastrik). Sebagai monoterapi untuk gastritis - tidak cukup berkesan, kesan terapi yang baik hanya dalam kombinasi dengan ubat antisecretori.

Sekiranya penyakit ulser peptik, ia hanya berkesan dalam rawatan yang kompleks, kerana kesan menyelimuti agak pendek dan kurang ketara daripada persediaan bismut.

Penggunaan serentak "Almagel" dan ubat-ubatan lain dapat mengurangkan keberkesanannya kerana penyerapannya.

Penilaian 5.0 / 5
Kecekapan
Kualiti harga
Kesan sampingan

Penyediaan yang sangat baik dengan tindakan antasid dan menyelubungi. Pelbagai jenis dan bahan tambahan dalam ubat mempunyai anestetik, antasid anti-meteorik, dll. tindakan. Boleh digunakan sebagai ubat mono, dalam rawatan gastritis, ulser perut, dan ulser duodenum.

Saya mengesyorkan kepada pesakit saya

Penilaian 2.9 / 5
Kecekapan
Kualiti harga
Kesan sampingan

Saya tidak boleh mengatakan bahawa ubat ini benar-benar membantu penyakit saluran gastrointestinal, tetapi dalam terapi kompleks ini memudahkan keadaan pesakit. Pembungkusan yang selesa dalam sachet memudahkan pengeluaran ubat.

Rasa tidak menyenangkan, kesan sampingan selepas pengambilan ubat, kesan jangka pendek, harga tinggi.

Nasihat doktor diperlukan.

Penilaian 3.3 / 5
Kecekapan
Kualiti harga
Kesan sampingan

Ubat ini berkesan, cepat bertindak. Diuji berdasarkan pengalaman saya sendiri.

Cepat ketagihan.

Ubat ini jelas baik, berkesan apabila digunakan dengan betul. Tidak ada reaksi buruk yang diperhatikan. Walau bagaimanapun, saya tidak menasihati untuk mengambilnya dalam jangka masa yang panjang, ia adalah ketagihan. Saya mengambilnya sendiri dengan gastritis yang memburukkan, ini membantu saya.

Penilaian 2.5 / 5
Kecekapan
Kualiti harga
Kesan sampingan

Ubat yang baik dengan harga yang berpatutan, tetapi mesti digunakan bersama dengan ubat lain untuk memberikan kesan klinikal yang berkekalan, menghilangkan gejala dengan cepat.

Rasa tidak sedap.

Disarankan untuk digunakan dalam amalan klinikal sebagai sebahagian daripada terapi kompleks penyakit gastrousus.

Penilaian 3.8 / 5
Kecekapan
Kualiti harga
Kesan sampingan

Ubat yang boleh diterima dalam terapi kompleks penyakit perut, bentuk pelepasan dan dos yang cukup mudah, insiden reaksi buruk yang rendah.

Tempoh tindakan terapi yang berkesan.

Boleh diresepkan seperti yang ditetapkan oleh doktor untuk patologi perut dan duodenum.

Penilaian 3.3 / 5
Kecekapan
Kualiti harga
Kesan sampingan

Rejimen yang tidak selesa diperlukan untuk mempromosikan penyembuhan ulser, kadar kambuh yang tinggi, ketidakberkesanan dalam menghilangkan Helicobacter pylori, masalah kelenturan, dan kesan sampingan; antasid jarang digunakan sendiri, lebih banyak digabungkan dengan penyakit ulser peptik. Pada masa ini digunakan terutamanya sebagai tambahan kepada rejimen anti-ulser lain. Penggunaan dalam GERD, kesannya cepat, tetapi jangka masa pendek, lebih rendah daripada antagonis reseptor H2. Oleh itu, hanya dalam terapi kompleks, sebagai monoterapi tidak ada.

Ulasan pesakit mengenai Almagel

Saya berumur hampir empat puluh satu tahun. Hampir, kerana ia akan ditambahkan kepada saya hanya dalam tiga bulan. Dan saya didiagnosis menghidap gastritis ketika berusia lima tahun. Saya masih ingat pergi ke sekolah dengan balang berisi sup buatan sendiri, dan malu untuk makan di hadapan rakan sekelas. Secara amnya, saya telah lama menjalani diagnosis "gastritis". Saya praktikal melupakannya (gastritis). Tetapi kes-kes perayaan perayaan melanda perut dan fokus penyakit yang kelihatan semakin berkurang lagi. Almagel adalah ubat yang sangat berkesan! Dia selalu berada di gudang senjata saya, di sebelah "Festal" dan "Pancreatin". Bagi mereka yang mempunyai gastritis kronik - saya nasihatkan! Malahan dapat membantu mengatasi ulser perut..

Ditetapkan oleh ahli terapi untuk sakit perut. Ia membantu dengan cepat dan lama. Ia murah. Sudu disertakan dengan suspensi, yang sangat mudah. Rasa, tentu saja, khusus, tetapi boleh diterima. Tidak ada apa-apa dengan rasa oren. Melegakan kekejangan perut dan sakit dalam 5-10 minit. Ubat yang sangat baik untuk penyakit gastrousus.

Saya telah mengenali ubat "Almagel" selama beberapa tahun. Sejak remaja, dengan gastritis yang memburuk, saya meminumnya selama beberapa hari setengah jam sebelum makan. Ini sangat membantu, tentu saja, rasanya tidak begitu menyenangkan, tetapi kesannya baik. Sentiasa di kabinet ubat saya. Di samping itu, jangan lupa tentang pemakanan yang betul semasa tempoh pemulihan..

Suami saya mempunyai ulser duodenum, dan tanpa ubat ini kita tidak ada! Menghilangkan rasa sakit hampir seketika, melegakan pedih ulu hati. Saya akan menyebutnya - ambulans untuk sakit perut. Oleh itu, saya selalu memasukkan satu atau dua beg ke dalam poket suami saya. Sekiranya sakit tiba-tiba. Dengan penderitaan musim luruh-musim bunga, anda tidak dapat melakukannya tanpanya.

Saya pertama kali mendengar diagnosis gastritis kronik pada tahun ke-4 institusi ini, sejak itu penggantungan Almagel adalah sahabat saya, sebaik sakit perut bermula, saya mula mengambilnya mengikut arahan dan gejala yang tidak menyenangkan itu reda.

Baru-baru ini, perut sering terasa sakit, pedih ulu hati dan sakit perut. Saya cuba mengikuti diet, tetapi tidak selalu berjaya. Dan kemudian Almagel menolong saya. Setelah mengambilnya, ia menjadi mudah dan penghapusan, pedih ulu hati. Tetapi ada juga kesan sampingan jika anda mengambil dua kali lebih banyak dari seminggu, maka sembelit berlaku. Tetapi secara amnya, ini banyak membantu saya menghadapi masalah perut. Saya belajar mengenainya dari ibu saya, ubat lama. Rasa tidak sedap tetapi juga tidak menjijikkan, anda boleh minum.

Ramai rakan saya menghidap gastrik, penyakit ini kerap berlaku. Sekarang semuanya baik-baik saja dengan perut saya, kerana saya mengikuti diet, tetapi kira-kira 5 tahun yang lalu, saya sangat menderita penyakit ini, dan Almagel yang menolong saya, ia meneutralkan keasidan perut, dibantu sejak hari pertama, ia pasti menelan belanja. Senang memilikinya di rumah, saya sendiri tidak menyedari kesan sampingan. Pemburukan gastritis biasanya berlaku pada musim luruh dan musim bunga, "Almagel" adalah keselamatan semua gastritis.

Dahulu, ketika saya masih remaja, ibu saya memberi saya sirap dengan nama yang mengerikan (seperti yang saya fikirkan ketika itu) - "Almagel". Saya menghidap gastritis, tetapi saya enggan mengambil ubat ini. Kemudian saya menyedari bahawa keadaannya lebih buruk tanpa dia, dan mula meminta untuk membelinya sendiri. Sudah rasanya tidak begitu menjijikkan, dan perut tidak sakit. Sekarang saya berumur 26, dan saya selalu mempunyai Almagel, kerana sekarang saya secara berkala menderita pedih ulu hati. Dan ubat yang sama membantu saya. Saya mencuba orang lain, tetapi saya menyedari bahawa "Almagel" lebih baik. Jadi, tanpa mengira rasanya, saya memilihnya, kerana kesannya!

Pada prinsipnya, ubat yang sangat baik, kesannya hampir dirasakan seketika dan, pembeli tidak akan membiarkan berbohong, dan bertahan lama. Tetapi ia hanya mempunyai satu kelemahan, rasanya sangat menjijikkan, saya mengambilnya dengan sukar.

Perut isteri saya mula terasa sangat sakit, terutamanya setelah makanan berlemak atau makanan dalam tin, dan setelah memeriksa, mereka menentukan sesuatu seperti hakisan perut. Dia dikeluarkan "Almagel". Jadi ubat ini banyak membantunya. Mengeluarkan semua kesakitan dan masalah yang ada.

Sebelumnya, Almagel banyak membantu saya untuk menghidap pedih ulu hati. Dan itu satu-satunya ubat yang dapat menghilangkan rasa tidak selesa kepada saya. Menenangkan pembakaran, kesakitan. Tetapi kemudian badan saya berhenti mengambilnya. Selain mual, saya tidak mendapat apa-apa. Mungkin ini disebabkan oleh fakta bahawa saya meminumnya tidak seperti yang ditetapkan oleh doktor. Oleh itu, jangan ubat sendiri, kawan! Dan ubatnya sangat baik.

Selama enam bulan terakhir, saya telah minum pil dan supositoria antibiotik dan bersama-sama dengan mereka, doktor memerintahkan saya minum "Almagel", dengan penjelasan agar gastritis tidak berkembang. Rasanya, tentu saja, tidak begitu menyenangkan, mempunyai rasa dan bau yang sangat tajam dan kuat. Tetapi perutnya tidak sakit dengan antibiotik, walaupun dulu sakit tanpa mengambil Almagel. Secara berkala (untuk profilaksis) saya meminumnya, tanpa mengambil pil yang kuat, dan sudah terbiasa dengan rasanya.

Cukup berkesan ubat untuk menghilangkan rasa sakit di perut yang disebabkan oleh kedua-dua penyakit perut itu sendiri dan penyakit duodenum. Sebagai contoh, saya mengalami hakisan duodenum. Saya selalu cuba menyimpan sebotol "Almagel" dengan saya, dan sebaik sahaja saya mula "ambil" - saya mengambil sudu pengukur. Sekiranya ini berlaku semasa perut kosong, maka secara amnya ia bertindak seketika dan menghilangkan rasa sakit selama kira-kira satu setengah jam. Dan perut ayah saya mula sakit akibat pengalaman gementar, dan dia juga melegakan kesakitan dengan Almagel, dan juga berpuas hati. Dia juga berjaya mengambil sudu terlebih dahulu apabila merasakan perutnya sakit.

Saya menghidap gastritis kronik, sejak tahun 2011. Biasanya bertambah teruk pada musim bunga atau musim luruh. Doktor menasihati saya untuk mengambil Almagel dan Mezim. Oleh kerana dia tidak mengesyorkan mengambil Maalox pada usia saya, saya beralih ke Almagel. Walaupun rawatannya tidak cukup cepat, ia berkesan. Almagel menjalankan tugasnya sebagaimana mestinya. Selama beberapa tahun sekarang saya hanya mengambil Almagel, saya belum mencuba jenis lain, saya tidak dapat mengatakan apa-apa mengenai mereka. Tetapi penampilan ini akan memulihkan perut dan pankreas anda dengan sempurna! Sekarang saya selalu tinggal bersama Almagel!

Berulang kali saya terpaksa minum ubat ini, kerana saya menghidap ulser perut. Doktor menyuruh saya membeli Almalgel. Sesungguhnya, setelah satu sudu pengukur, rasa sakit mereda dalam 5 minit, lebih cepat. Tidak ada kesan sampingan, rasanya sangat enak.

Di kelas 7, saya pergi ke jabatan gastroenterologi dengan diagnosis hakisan perut (bisul di dinding perut) - sakit berterusan dan berpusing, kesakitan yang teruk. Doktor memberi saya beberapa ubat, termasuk Almagel. Perlahan-lahan dia dirawat dan menyembuhkan hakisan. Sudah tentu, ubat-ubatan lain juga membantu saya, tetapi saya fikir ia tidak akan begitu berkesan tanpa Almagel. Selepas 4 tahun, pedih ulu hati mula mengunjungi saya. Dan kemudian saya teringat bahawa Almagel juga membantu dengan pedih ulu hati. Memang - saya minum 2 sudu Almagel dan pedih ulu hati segera hilang! Secara amnya, ubatnya baik, saya menasihati semua orang.

Saya belajar tentang Almagel sebagai ubat untuk sakit perut dan pedih ulu hati. Membantu, menghilangkan gejala yang tidak menyenangkan. Rasanya spesifik, tetapi tidak menjijikkan. Melegakan rasa berat di perut dan loya selepas makan. Sekarang ada bungkusan baru, sekarang ada dalam beg. Senang dibawa bersama anda.

2 tahun yang lalu, saya didiagnosis dengan ulser duodenum. Semasa tempoh memburukkan lagi, ini adalah pada musim luruh dan musim bunga, saya minum Almagel setiap hari selama tiga minggu. Ia seperti tongkat sihir - penyelamat bagi saya, ia dapat menghilangkan rasa sakit dalam 5-10 minit, terutama di tempat kerja. Ubatnya boleh diterima, rasanya seperti larutan kapur.

Biasanya saya cuba mengikuti diet, tetapi makan dengan betul tidak selalu berjaya, yang menyebabkan pemburukan gastritis. Untuk kes seperti itu, saya selalu mempunyai sebotol atau beberapa beg Almagel di kabinet ubat saya. agar tidak berlari di tengah malam ke farmasi. Ia dapat menghilangkan rasa sakit dan berat di perut dengan baik. Semasa menggunakannya, gejala gastritis saya hilang dengan lebih cepat. Satu-satunya kelemahan bukanlah rasa yang sangat menyenangkan, yang menyerupai kapur, tetapi untuk menghilangkan gejala gastritis yang tidak menyenangkan, anda boleh menahannya. Nah, untuk mengukuhkan kesannya, anda perlu kembali ke pemakanan yang betul secepat mungkin..

Borang pelepasan

Arahan untuk penggunaan Almagel

Penerangan Ringkas

Penyediaan antasid Almagel adalah suspensi yang mengandungi dua bahan aktif: aluminium hidroksida dalam bentuk gel dan magnesium hidroksida dalam bentuk pes. Rasa lemon terdapat sebagai bahan tambahan dalam bentuk dos. Almagel digunakan untuk pelbagai masalah dengan saluran pencernaan: bisul, gastritis, sakit di epigastrium ("di bawah sudu") kerana kesalahan gastronomi, esofagitis refluks (refluks kandungan perut ke dalam esofagus).

Tindakan Almagel tidak bertujuan untuk mengurangkan rembesan asid hidroklorik, seperti, misalnya, dalam omeprazole atau ranitidine, tetapi untuk meneutralkan ion hidrogen dan klorin yang sudah dilepaskan ke dalam lumen perut. Oleh itu, fungsi pencernaan jus gastrik dihambat. Titik positif adalah ketiadaan hipersekresi sekunder jus gastrik sebagai tindak balas terhadap Almagel. Selain itu, ubat ini mempunyai kesan penyerap dan menyelimuti, sehingga melindungi mukosa gastrik dari pengaruh faktor yang merosakkan..

Kadar permulaan kesan terapi agak tinggi dan 3-5 minit dari saat mengambil ubat. Ubat ini tidak diserap ke dalam peredaran sistemik dari perut, di mana Almagel tinggal selama kira-kira 1 jam. Sebelum digunakan, suspensi harus dibawa ke keadaan homogen, yang mana botolnya digoncang, dan beg itu diuli di antara jari.

Cara pengambilan ubat adalah seperti berikut: 5-10 ml penggantungan 1-2 jam selepas makan dan sebelum tidur (jumlahnya - 3-4 kali sehari), dan untuk ulser gastrik dan ulser duodenum - setengah jam sebelum makan. Selang masa 1-2 jam harus diperhatikan antara dos ubat. Dalam situasi tertentu, satu dos boleh ditingkatkan sebanyak 5 ml. Bagi pesakit pediatrik (10 hingga 15 tahun), dos yang sama dengan separuh dos pesakit dewasa ditunjukkan. Setelah mencapai kesan terapeutik yang diingini, kursus pemeliharaan 15-20 hari ditetapkan pada kadar 5 ml tiga kali sehari. Sekiranya ubat itu diambil untuk jangka masa yang lebih lama, maka kawalan doktor adalah wajib. Untuk tujuan pencegahan, Almagel diambil dalam jumlah 5-15 ml 15 minit sebelum makan atau ubat-ubatan yang merengsakan membran mukus saluran pencernaan..

Adalah perlu untuk memantau dengan teliti ubat-ubatan yang diambil bersama-sama dengan Almagel: bagaimanapun, persekitaran perut menjadi lebih beralkali, dan ubat-ubatan dalam bentuk tablet enterik dapat mulai pecah sudah di dalam perut, sehingga merosakkan selaput lendir.

Farmakologi

Penyediaan antasid, yang merupakan gabungan seimbang antara algeldrate (aluminium hidroksida) dan magnesium hidroksida. Meneutralkan asid hidroklorik bebas di dalam perut, mengurangkan aktiviti pepsin, yang menyebabkan penurunan aktiviti pencernaan jus gastrik.

Ia mempunyai kesan menyelubungi, menyerap. Melindungi mukosa gastrik dengan merangsang sintesis prostaglandin (kesan sitoprotektif). Melindungi selaput lendir dari luka radang dan erosif-hemorrhagic akibat penggunaan agen perengsa dan ulserogenik seperti etanol, NSAID (contohnya, indomethacin, diklofenak, asid asetilsalisilat), kortikosteroid.

Kesan terapeutik setelah mengambil ubat berlaku dalam 3-5 minit. Tempoh tindakan bergantung pada kadar pengosongan gastrik. Apabila diambil semasa perut kosong, kesannya berlangsung sehingga 60 minit. Apabila diambil satu jam selepas makan, kesan antasid dapat bertahan hingga 3 jam. Tidak menyebabkan hipersekresi sekunder jus gastrik.

Farmakokinetik

Sebilangan kecil ubat diserap, yang secara praktikalnya tidak mengubah kepekatan garam aluminium dalam darah. Ia dikeluarkan melalui usus.

Ion magnesium diserap dalam jumlah yang tidak signifikan (kira-kira 10% daripada dos yang diambil) dan tidak mengubah kepekatan magnesium dalam darah. Ia biasanya diedarkan secara tempatan. Magnesium hidroksida diekskresikan melalui usus.

Borang pelepasan

Penggantungan untuk pemberian oral berwarna putih atau hampir putih, dengan bau lemon khas; semasa penyimpanan, lapisan cecair lutsinar dapat terbentuk di permukaan, dengan gegaran botol yang kuat, homogenitas suspensi dipulihkan.

DosPembungkusanPenyimpananJualanJangka hayat
5 ml (1 sudu penyukat)
algeldrat (gel aluminium hidroksida)2.18 g,
yang sesuai dengan kandungan aluminium oksida218 mg
pes magnesium hidroksida350 mg,
yang sesuai dengan kandungan magnesium oksida75 mg

Eksipien: sorbitol - 801.15 mg, hyetellose - 10.9 mg, metil parahydroxybenzoate - 10.9 mg, propyl parahydroxybenzoate - 1.363 mg, butyl parahydroxybenzoate - 1.363 mg, sodium saccharinate dihydrate - 818 μg, minyak lemon - 1.635 mg, minyak lemon - 1.635 mg, minyak lemon - 1.635 mg - sehingga 5 ml.

170 ml - botol (1) lengkap dengan sudu dos (5 ml) - bungkusan kadbod.

Dos

Ubat itu diambil secara lisan. Sebelum setiap dos, suspensi mesti dihomogenkan dengan sempurna dengan menggoncangkan botol.

Ubat ini diambil 45-60 minit selepas makan dan pada waktu malam sebelum tidur.

Orang dewasa dan kanak-kanak berumur lebih dari 15 tahun diresepkan 5-10 ml (1-2 sudu) 3-4 kali / hari. Sekiranya perlu, satu dos boleh ditingkatkan menjadi 15 ml (3 sudu). Kanak-kanak berumur 10 hingga 15 tahun ditetapkan dalam dos yang sama dengan separuh dos untuk orang dewasa.

Setelah mencapai kesan terapeutik, dos harian dikurangkan menjadi 5 ml (1 sudu) 3-4 kali / hari selama 15-20 hari.

Tidak disyorkan untuk mengambil cecair dalam 15 minit setelah mengambil Almagel ®.

5-15 ml 15 minit sebelum mengambil ubat dengan kesan menjengkelkan.

Overdosis

Gejala: jika dos dilebihi sekali - sembelit, kembung perut, rasa logam di mulut. Dengan penggunaan yang berpanjangan dalam dosis tinggi, pembentukan batu ginjal, perkembangan sembelit yang teruk, mengantuk ringan, hipermagnesemia adalah mungkin. Tanda-tanda alkalosis metabolik juga dapat diperhatikan: perubahan mood atau aktiviti mental, mati rasa atau sakit otot, kerengsaan dan keletihan, pernafasan lambat, rasa tidak menyenangkan.

Rawatan: perlu segera mengambil langkah-langkah untuk membuang ubat dari badan dengan cepat - lavage gastrik, rangsangan muntah, pengambilan karbon aktif.

Interaksi

Ia dapat menyerap beberapa ubat, sehingga mengurangkan penyerapannya. Oleh itu, dengan penggunaan ubat lain secara serentak, perlu diperhatikan selang 1-2 jam antara pengambilan Almagel® dan cara lain.

Almagel® mengubah pH jus gastrik ke sisi alkali, yang boleh mempengaruhi kesan sebilangan besar ubat apabila digunakan secara serentak.

Almagel ® mengurangkan kesan penyekat histamin H2-reseptor (cimetidine, ranitidine, famotidine), glikosida jantung, garam besi, persiapan litium, quinidine, mexiletine, ubat fenotiazin, antibiotik tetrasiklin, ciprofloxacin, isoniazid dan ketoconazole.

Dengan pengambilan ubat enterik secara serentak, perlu diingat bahawa peningkatan pH jus gastrik yang disebabkan oleh pengambilan Almagel® dapat menyebabkan pemusnahan membran enterik yang dipercepat dan dengan itu menyebabkan kerengsaan mukosa gastrik dan duodenum.

Almagel ® dapat mempengaruhi hasil beberapa kajian dan ujian makmal dan fungsional: mengurangkan tahap rembesan gastrik ketika menentukan keasidan jus gastrik; mengubah keputusan ujian menggunakan technetium (99m Tc), seperti scintigraphy tulang dan beberapa ujian untuk memeriksa esofagus; meningkatkan kepekatan fosforus dalam serum darah, mengubah nilai pH serum darah dan air kencing.

Kesan sampingan

Dari sisi sistem pencernaan: mungkin - sembelit, yang hilang setelah mengurangkan dos; dalam kes yang jarang berlaku - loya, muntah, kekejangan perut, perubahan rasa.

Dari sisi sistem saraf: dengan penggunaan ubat yang berpanjangan pada pesakit dengan gagal ginjal dan pesakit yang menjalani dialisis, perubahan mood dan aktiviti mental adalah mungkin.

Lain-lain: dalam kes yang jarang berlaku - reaksi alahan dan hipermagnesemia; dengan penggunaan jangka panjang dalam dos tinggi (dalam kombinasi dengan kekurangan fosfor dalam makanan), osteomalacia boleh berkembang.

Petunjuk

  • gastritis akut;
  • gastritis kronik dengan fungsi sekresi gastrik yang meningkat dan normal (dalam fasa akut);
  • duodenitis akut, enteritis, kolitis;
  • ulser peptik perut dan duodenum (dalam fasa akut);
  • hernia pembukaan esofagus diafragma;
  • refluks gastroesofagus, esofagitis refluks, refluks duodenogastrik;
  • ulser gastrousus dengan pelbagai asal;
  • hakisan membran mukus saluran gastrousus atas;
  • pankreatitis akut, pemburukan pankreatitis kronik;
  • pedih ulu hati dan sakit epigastrik setelah kesilapan dalam pemakanan, pengambilan etanol, nikotin, kopi yang berlebihan, mengambil ubat yang merengsakan mukosa gastrik.
  • pengurangan kesan perengsa dan ulserogenik yang berkaitan dengan pengambilan ubat yang merengsakan mukosa gastrik.

Kontraindikasi

  • kegagalan buah pinggang yang teruk (kerana risiko menghidap hipermagnesemia dan keracunan aluminium);
  • Penyakit Alzheimer;
  • hipofosfatemia;
  • kehamilan;
  • kanak-kanak di bawah 10 tahun;
  • intoleransi fruktosa kongenital (ubat mengandungi sorbitol);
  • hipersensitiviti terhadap bahan aktif dan komponen tambahan ubat.

Ciri aplikasi

Permohonan semasa mengandung dan menyusui

Kajian eksperimen pada haiwan tidak menunjukkan potensi teratogenik atau kesan lain yang tidak diingini pada embrio dan / atau janin.

Tidak ada data klinikal mengenai penggunaan Almagel ® pada wanita hamil. Ubat ini tidak disyorkan untuk digunakan selama kehamilan, tetapi jika manfaat yang diharapkan bagi ibu melebihi potensi risiko pada janin, Almagel® harus diambil di bawah pengawasan perubatan tidak lebih dari 5-6 hari.

Tidak ada data mengenai pelepasan zat aktif ubat dalam susu ibu. Almagel ® dapat digunakan selama menyusui hanya setelah penilaian yang teliti mengenai nisbah manfaat yang diharapkan untuk ibu dan potensi risiko untuk anak. Semasa menyusui, ubat ini disyorkan untuk digunakan tidak lebih dari 5-6 hari di bawah pengawasan doktor..

Permohonan pelanggaran fungsi hati

Permohonan fungsi buah pinggang terjejas

Penggunaan ubat ini dikontraindikasikan dalam kegagalan buah pinggang yang teruk (kerana risiko terkena hipermagnesemia dan keracunan aluminium).

Pada pesakit dengan kekurangan buah pinggang dengan penggunaan ubat yang berpanjangan (lebih dari 20 hari), pemantauan berkala terhadap kepekatan magnesium dalam serum darah diperlukan.

Permohonan pada kanak-kanak

arahan khas

Tidak disyorkan untuk menggunakan ubat ini pada pesakit dengan sembelit yang teruk, dengan sakit di perut yang tidak diketahui asal usul dan disyaki apendisitis akut, adanya kolitis ulseratif, divertikulosis, kolostomi atau ileostomi, cirit-birit kronik, buasir akut, perubahan keseimbangan asid-basa di dalam badan, serta kehadiran metabolik alkalosis, sirosis hati, kegagalan jantung yang teruk, toksikosis wanita hamil, gangguan fungsi ginjal ((QC ® tidak mempengaruhi keupayaan untuk memandu dan mengendalikan mesin. Apabila diambil dalam dos harian yang disyorkan, etanol yang terkandung dalam ubat tidak mempengaruhi kemampuan memandu dan bekerja dengan mekanisme.

Ulasan mengenai Almagel

50

4 - 0

tiga puluh

20

sepuluh

  • berkesan
  • tidak terlalu mahal
  • dengan kesan analgesik
  • terdapat di farmasi
  • tidak ditemui

Ubat Almagel A adalah agen yang sama yang mengurangkan keasidan jus gastrik, seperti Almagel. Tetapi selain kesan terapi, ia juga mempunyai kesan analgesik. Sebab itu saya lebih suka. Dia tidak hanya menyembuhkan, tetapi juga dengan cepat menghilangkan rasa sakit, sehingga dia tidak perlu bertahan hingga akhir rawatan.

Secara umum, ubat ini boleh didapati dalam bentuk tiga penggantungan dan dalam bentuk tablet. Saya selalu membeli suspensi hanya dalam bungkusan kuning. Ia mengandungi sebotol dengan 170 ml ubat, sudu pengukur 5 ml dan, tentu saja, arahan kertas.


Petunjuk untuk digunakan

  • ulser duodenal
  • ulser antrum
  • patologi saluran pencernaan

Sudah tentu, tidak ada banyak kontraindikasi, tetapi bagaimanapun ini adalah sesuatu yang tidak boleh dilupakan dalam hal apa pun.

Lebih baik juga untuk membiasakan diri dengan tanda-tanda overdosis, jadi jika sesuatu berlaku, anda dapat berjumpa doktor tepat pada waktunya.

Sudah tentu, cara pentadbiran dan dos bergantung kepada petunjuk penggunaan anda. Sebagai contoh, untuk pencegahan, ubat itu diambil dalam jumlah yang lebih kecil (dan untuk ini masih perlu memilih paket hijau, tanpa analgesik).

Ubat itu adalah suspensi putih dengan bau masam khas, mirip dengan bau lemon. Semasa penyimpanan, penggantungan boleh berstrata dan cecair jernih terkumpul di atas, oleh itu, setiap kali sebelum digunakan, anda perlu menggoncangkan isi botol.

Komposisi boleh didapati dalam arahan kertas dan langsung pada bungkusan.

Kali ini saya membeli suspensi dengan harga 224 rubel, tetapi saya pasti tahu apa yang boleh didapati lebih murah. Ini adalah harga yang sangat rendah untuk ubat yang berkesan..

Suspensi harus disimpan pada suhu tidak melebihi 25 darjah dan hanya di tempat di mana ia akan dilindungi dari cahaya matahari langsung. Juga, tidak perlu dibekukan, walaupun saya tidak tahu siapa yang akan memikirkannya..

Saya mempunyai penyakit yang sangat biasa di negara kita sekarang - gastritis. Kadang-kadang dia merisaukan saya, dan kadang-kadang saya hidup seolah-olah tidak pernah memilikinya. Apa-apa sahaja boleh mencetuskan sakit perut, biasanya ia adalah diet yang tidak sihat. Sangat sukar bagi anda untuk menikmati sesuatu yang sedap. Maka anda perlu membayar.

Almagel membantu saya dalam memerangi kesakitan di perut. Saya biasanya membeli dalam kotak hijau atau kuning. Ramuannya tidak terlalu mahal, tetapi sangat berkesan. Terdapat sudu pengukur dalam bungkusan. Saya mengambil 5 ml 3 kali sehari. Rasanya seperti kefir, walaupun warnanya sama putih, tetapi sedikit merajut mulut. Kesakitan mula mereda secara harfiah dalam 10-15 minit. Dan saya terus menjalani kehidupan dengan sepenuhnya. Almagel adalah ubat yang sangat berkesan, ia juga membantu dengan pedih ulu hati.

ALMAGEL A: ulasan

Helo! Apabila perut saya sakit, gastritis bertambah teruk, saya selalu mengambil Almagel A.
Tempat membeli: mana-mana farmasi.
Almagel Satu tinjauan
Penangguhan lisan.
Kapasiti: 170ml.
Harga: kira-kira 200 rubel +/-. Saya membeli dengan harga 193.85 rubel.
Pengilang: Bulgaria, Troyan, AD "Balkanfarma - Troyan".
Almagel Satu tinjauan
Almagel Satu tinjauan
Petunjuk untuk digunakan: Gastritis akut dan kronik
Ulser perut dan duodenum Hernia pembukaan esofagus diafragma Pankeatitis akut
Pedih ulu hati dan sakit epigastrik.
Almagel Ulasan INDIKASI UNTUK PENGGUNAAN Almagel Ulasan KOMPOSISIONALmagel Ulasan KESAN SAMPINGAN Almagel Ulasan KAEDAH APLIKASI Saya secara berkala (sekali setahun) minum kursus Almagel A, kerana pada musim gugur saya mempunyai Fr. baca gastritis yang lebih teruk.
Saya membeli satu balang 170 ml, pada waktu pagi saya makan 1 sudu Almagel A dalam 20 minit. sebelum makan.
Rasa Almagel A sangat hambar, tetapi berfungsi dengan kuat! Perut berhenti sakit, tidak ada rasa berat di usus. Tetapi ia menyebabkan sembelit. Terima kasih semua atas perhatian anda.
Sihatlah! Ulasan ubat saya: Asid folik
Vitamin Aevit
Antiseptik Klorheksidin
Vitamin Trichopol pelbagai fungsi kumpulan B Combilipen
BAA Eubikor

Helo! Apabila perut saya sakit, gastritis bertambah teruk, saya selalu mengambil Almagel A.
Tempat membeli: mana-mana farmasi.
Almagel Satu tinjauan
Penangguhan lisan.
Kapasiti: 170ml.
Harga: kira-kira 200 rubel +/-. Saya membeli dengan harga 193.85 rubel.
Pengilang: Bulgaria, Troyan, AD "Balkanfarma - Troyan".
Almagel Satu tinjauan
Almagel Satu tinjauan
Petunjuk untuk digunakan: Gastritis akut dan kronik
Ulser perut dan duodenum Hernia pembukaan esofagus diafragma Pankeatitis akut
Pedih ulu hati dan sakit epigastrik.
Almagel Tinjauan INDIKASI UNTUK PENGGUNAAN.
Saya membeli satu balang 170 ml, pada waktu pagi saya makan 1 sudu Almagel A dalam 20 minit. sebelum makan.
Rasa Almagel A sangat hambar, tetapi berfungsi dengan kuat! Perut berhenti sakit, tidak ada rasa berat di usus. Tetapi ia menyebabkan sembelit. Terima kasih semua atas perhatian anda.
Sihatlah! Ulasan ubat saya: Asid folik
Vitamin Aevit
Antiseptik Klorheksidin
Vitamin Trichopol pelbagai fungsi kumpulan B Combilipen
BAA Eubikor

Sekiranya gastritis bertambah teruk, sebelum pemeriksaan FGDS perut, doktor menetapkan "Almagel A" untuk saya. Ubatnya cukup terkenal, ia dijual di mana-mana farmasi, harganya 266 rubel. Ubat ini digunakan untuk sakit perut, pedih ulu hati, gastritis, kolitis, bisul, pankreatitis dan penyakit gastrousus lain.

Suspensi berwarna putih, tebal, dengan rasa yang boleh diterima. Untuk kemudahan, sudu plastik disertakan. Sebelum digunakan, saya menggoncangkan isi botol dengan teliti. Apabila diambil, rasa mati rasa di mulut segera dirasakan, yang cepat berlalu.

Ubat ini telah membantu melegakan sakit perut dan pedih ulu hati. Kursus rawatan dengan ubat ini adalah satu minggu. Suspensi bertindak cepat untuk melegakan gejala gastritis. Alat ini membantu saya menyelesaikan masalah dengan perut dalam rawatan penyakit yang kompleks.

Sekiranya gastritis memburuk, sebelum pemeriksaan EGDS perut, doktor menetapkan "Almagel A" untuk saya. Ubatnya cukup terkenal, ia dijual di mana-mana farmasi, harganya 266 rubel. Ubat ini digunakan untuk sakit perut, pedih ulu hati, gastritis, kolitis, bisul, pankreatitis dan penyakit gastrousus lain.

Suspensi berwarna putih, tebal, dengan rasa yang boleh diterima. Untuk kemudahan, sudu plastik disertakan. Sebelum digunakan, saya menggoncangkan isi botol dengan teliti. Apabila diambil, rasa mati rasa di mulut segera dirasakan, yang cepat berlalu.

Ubat ini telah membantu melegakan sakit perut dan pedih ulu hati. Kursus rawatan dengan ubat ini adalah satu minggu. Suspensi bertindak dengan cepat untuk melegakan gejala gastritis. Alat ini membantu saya menyelesaikan masalah dengan perut dalam rawatan penyakit yang kompleks.

Hello semua! Saya mula mengalami masalah perut - rasa tidak selesa, pedih ulu hati. Saya tidak pergi ke doktor, kerana tidak cukup buruk untuk berjumpa doktor. Suatu ketika dulu suami saya disahkan menghidap gastritis dan memberi ubat Almagel A dan beberapa ubat lain. Almagel menolongnya. Oleh itu, saya melihat iklan di TV dan, teringat kata-kata suami saya, saya pergi ke farmasi. Saya membelinya dengan harga 246 rubel. Saya terkejut dengan sudu yang ada di dalam kotak. Sangat selesa. Gel itu sendiri adalah ampaian putih dalam botol plastik. Rasanya seperti ubat gigi. Saya mengambilnya sebaik sahaja rasa pedih ulu hati bermula. Kesannya sekejap! Tidak membakar apa-apa, tidak menyakitkan sehingga anda makan sesuatu yang salah. Biasanya, saya mengalami rasa tidak selesa selepas berlemak dan pedas, dari tomato. Saya minum sekali atau dua kali sehari. Tetapi bagaimana. baca lebih lanjut, saya sudah faham, perlu meminumnya untuk rawatan sekurang-kurangnya sebulan 20 minit sebelum makan atau sejam selepas (dalam pengalaman saya).

Ngomong-ngomong, Almagel A ketagihan, sebab itulah, ketika saya minum botol ini, saya baru membeli Almagel.

Ia berbeza kerana tidak ada ubat penahan sakit di dalamnya. Setelah menjalani rawatan, saya terlupa tentang pedih ulu hati untuk masa yang lama, tetapi ketika ia mula muncul lagi, saya hanya mengambil Almagel untuk melegakan simptomnya. Menolong. Sekiranya pedih ulu hati berlaku, maka tidak kerap, dan dengan pemakanan yang betul, saya rasa ia tidak akan berlaku sama sekali.

Hello semua! Saya mula mengalami masalah perut - rasa tidak selesa, pedih ulu hati. Saya tidak pergi ke doktor, kerana tidak cukup buruk untuk berjumpa doktor. Suatu ketika dulu suami saya disahkan menghidap gastritis dan memberi ubat Almagel A dan beberapa ubat lain. Almagel menolongnya. Oleh itu, saya melihat iklan di TV dan, teringat kata-kata suami saya, saya pergi ke farmasi. Saya membelinya dengan harga 246 rubel. Saya terkejut dengan sudu yang ada di dalam kotak. Sangat selesa. Gel itu sendiri adalah ampaian putih dalam botol plastik. Rasanya seperti ubat gigi. Saya mengambilnya sebaik sahaja rasa pedih ulu hati bermula. Kesannya sekejap! Tidak membakar apa-apa, tidak menyakitkan sehingga anda makan sesuatu yang salah. Biasanya, saya mengalami rasa tidak selesa selepas berlemak dan pedas, dari tomato. Saya minum sekali atau dua kali sehari. Tetapi seperti yang telah saya fahami, perlu meminumnya untuk rawatan sekurang-kurangnya sebulan 20 minit sebelum makan atau sejam selepas (dalam pengalaman saya).

Ngomong-ngomong, Almagel A ketagihan, sebab itulah, ketika saya minum botol ini, saya baru membeli Almagel.

Ia berbeza kerana tidak ada ubat penahan sakit di dalamnya. Setelah menjalani rawatan, saya terlupa tentang pedih ulu hati untuk masa yang lama, tetapi ketika ia mula muncul lagi, saya hanya mengambil Almagel untuk menghilangkan gejala. Menolong. Sekiranya pedih ulu hati berlaku, maka tidak kerap, dan dengan pemakanan yang betul, saya rasa ia sama sekali tidak akan berlaku.

Sudah terbentuk mode: untuk sajak " kesan umum ". Pada mulanya saya ingin menetapkan ini: " Almagel untuk kesakitan, seperti serpihan ". Tetapi tidak ada, insya Allah akan sembuh, dan saya dan anda semua akan disembuhkan. Tidak diketahui kapan, tetapi harapan akan mati. Sementara itu, saya menggunakan suspensi Almagel A. Tidak sering mengadu, tetapi beg disimpan di peti pertolongan cemas, dan jika tiba-tiba tidak ada di sana, ia segera dibeli. Nasib baik, mereka boleh disimpan pada suhu bilik. Saya terpaksa minum 1 bulan lebih lama - ia berkesan.

Ia harus diminum semasa perut kosong, iaitu 2 jam selepas makan. Sekiranya minuman tidak dikira sebagai makanan, dan minuman, bukan makanan, maka penerimaan boleh dilakukan dalam setengah jam atau satu jam selepas segelas teh, secawan kopi atau segelas bir. Penyerapan cecair di dalam perut memerlukan. baca dari 20 minit hingga satu jam (bergantung pada yang dimakan lebih awal).

Kes-kes yang membuat saya menggunakan ubat antasid Almagel A semuanya berkaitan dengan rasa lapar. Ini adalah ketika, secara kebetulan, tidak makan tepat pada waktunya, dan kemudian memutuskan untuk menunggu sehingga makan malam, misalnya, dan ia bermula. Kadang-kadang kesalahan naif / bodoh seperti itu dilakukan. Nampaknya cukup untuk minum air alkali seperti "Borjomi", tetapi mungkin tidak berguna. Jadi Almagel A datang untuk menyelamatkan.

1-2 jam sehari sudah cukup untuk saya. Selepas paket pertama, rasa sakit mereda selama beberapa jam, kemudian rasa itu mulai muncul lagi, tetapi semakin lemah. Saya minum sachet ke-2 - dan tidak lagi kembali ke ubat.

Terdapat lekukan yang ketara pada beg agar mudah dibuka. Beg terbuka dengan mudah di atasnya. Kemudian anda perlu memasukkan isinya ke dalam mulut anda. Minum tidak digalakkan. Tetapi jika benar-benar mustahil untuk ditelan, cairkan 100 ml dengan air. Suspensi rasanya sedikit manis, tidak menjijikkan. Warna susu yang dicairkan.
Aksi biasanya dirasakan dalam 10 minit, mungkin sedikit lebih awal. Sekiranya rasa sakit tidak hilang dalam satu jam, maka anda harus mengambil paket kedua.

Mengenai kesan sampingan: tidak ada yang boleh dianggap sebagai kesan sampingan dari ubat ini.

Oleh kerana saya tidak mempunyai komen mengenai ubat ini, dan saya telah menguji keberkesanannya lebih dari sekali, saya cadangkan.

Sudah terbentuk mode: untuk sajak " kesan umum ". Pada mulanya saya ingin menetapkan ini: " Almagel untuk kesakitan, seperti serpihan ". Tetapi tidak ada, insya Allah akan sembuh, dan saya dan anda semua akan disembuhkan. Tidak diketahui bila, tetapi harapan akan mati. Sementara itu, saya menggunakan suspensi Almagel A. Tidak sering mengadu, tetapi beg disimpan di kabinet ubat, dan jika tiba-tiba tidak ada di sana, ia segera dibeli. Nasib baik, mereka boleh disimpan pada suhu bilik. Saya terpaksa minum lebih awal 1 bulan - ia berkesan.

Ia harus diambil semasa perut kosong, iaitu, 2 jam selepas makan. Sekiranya minuman tidak dikira sebagai makanan, dan minuman, bukan makanan, maka penerimaan boleh dilakukan dalam setengah jam atau satu jam selepas segelas teh, secawan kopi atau segelas bir. Penyerapan cecair di dalam perut memakan masa dari 20 minit hingga satu jam (bergantung pada apa yang dimakan lebih awal).

Kes-kes yang membuat saya menggunakan ubat antasid Almagel A semuanya berkaitan dengan rasa lapar. Ini adalah ketika, secara kebetulan, saya tidak makan tepat pada waktunya, dan kemudian memutuskan untuk bertahan sehingga makan malam, misalnya, dan ia bermula. Kadang-kadang kesalahan naif / bodoh seperti itu dilakukan. Nampaknya cukup untuk minum air alkali seperti "Borjomi", tetapi ternyata tidak berguna. Jadi Almagel A datang untuk menyelamatkan.

1-2 jam sehari sudah cukup untuk saya. Selepas paket pertama, rasa sakit mereda selama beberapa jam, kemudian rasa itu mulai muncul lagi, tetapi semakin lemah. Saya minum paket ke-2 - dan tidak lagi kembali ke ubat.

Terdapat lekukan yang ketara pada beg agar mudah dibuka. Beg terbuka dengan mudah di atasnya. Kemudian anda perlu memasukkan isinya ke dalam mulut anda. Minum tidak digalakkan. Tetapi jika benar-benar mustahil untuk ditelan, cairkan 100 ml dengan air. Suspensi rasanya sedikit manis, tidak menjijikkan. Warna susu yang dicairkan.
Aksi biasanya dirasakan dalam 10 minit, mungkin sedikit lebih awal. Sekiranya rasa sakit tidak hilang dalam satu jam, maka anda harus mengambil paket kedua.

Mengenai kesan sampingan: tidak ada yang boleh dianggap sebagai kesan sampingan ubat ini.

Oleh kerana saya tidak mempunyai komen mengenai ubat ini, dan saya telah menguji keberkesanannya lebih dari sekali, saya cadangkan.

Kerja saya, yang berkaitan dengan sebilangan besar perjalanan perniagaan dan khususnya dengan ini, rejim dan kualiti pemakanan yang berkaitan dengan tubuh saya tidak sia-sia, terutama untuk perut. Tidak begitu kerap, tetapi kebelakangan ini tubuh ini membuat dirinya terasa dan memerlukan perhatian. Sudah tentu, perlu berjumpa doktor, tetapi ketika saya membayangkan pergi ke hospital-hospital ini, sensasi menyakitkan bagi saya semakin meningkat. Saya tidak suka hospital dan doktor.

Saya mendapati keselamatan dalam ubat ini, saya meminumnya dalam 5 hari, 3 kali sehari, satu sudu - seperti yang dinyatakan dalam arahan. Sudah lama saya melupakan sensasi yang tidak menyenangkan dan rasa berat di perut. Ubat itu sangat membantu.
Ubat ini juga baik kerana mempunyai kesan anestetik tempatan - sensasi menyakitkan p. baca dengan lebih pantas.

Di farmasi, ubat ini boleh dibeli tanpa preskripsi doktor, ia dijual dalam botol 170 ml - cukup untuk satu kursus. Bersama dengan botol, kotak berisi sudu pengukur dengan kapasiti 5 ml - ia juga sangat sesuai dalam keadaan lapang.

Suspensi itu sendiri berwarna putih, rasanya tidak terlalu menyenangkan - tetapi ini adalah ubatnya.

Kerja saya, yang berkaitan dengan sebilangan besar perjalanan perniagaan dan khususnya dengan ini, rejim dan kualiti pemakanan yang berkaitan dengan tubuh saya tidak sia-sia, terutama untuk perut. Tidak begitu kerap, tetapi kebelakangan ini tubuh ini terasa dan memerlukan perhatian. Sudah tentu, perlu berjumpa doktor, tetapi ketika saya membayangkan pergi ke hospital-hospital ini, sensasi menyakitkan bagi saya semakin meningkat. Saya tidak suka hospital dan doktor.

Saya mendapati keselamatan dalam ubat ini, saya meminumnya dalam 5 hari, 3 kali sehari, satu sudu - seperti yang dinyatakan dalam arahan. Sudah lama saya melupakan sensasi yang tidak menyenangkan dan rasa berat di perut. Ubat itu sangat membantu.
Ubat ini juga baik kerana mempunyai kesan anestetik tempatan - rasa sakit cepat hilang.

Di farmasi, ubat ini boleh dibeli tanpa preskripsi doktor, ia dijual dalam botol 170 ml - cukup untuk satu kursus. Bersama dengan botol, kotak berisi sudu pengukur dengan kapasiti 5 ml - ia juga sangat sesuai dalam keadaan lapang.

Suspensi itu sendiri berwarna putih, rasanya tidak terlalu menyenangkan - tetapi ini adalah ubatnya.

♥ Selamat siang dan hari kepada semua orang ♥ Hari ini saya akan memberitahu anda tentang satu lagi ubat yang, sama seperti Gaviscon, membantu menghilangkan gejala yang tidak menyenangkan - pedih ulu hati.
Almagel A adalah penggantungan pertama yang saya cuba, dan sekarang saya mempunyai pakej kedua. Saya memutuskan untuk kembali ke produk ini, kerana ia lebih murah dan lebih enak untuk dirasakan.
maklumat asas
Namakan Almagel A, antasid dan anestetik tempatan
Jenama Actavis
Negara asal Bulgaria
JENIS IM berharga 250 rubel
Isipadu 170 ml
Almagel A, antasid dan anestetik tempatan / Actavis
Maklumat dari pengilang
Almagel A - antasid, menyelubungi, menyerap.
Ia meneutralkan asid hidroklorik dan mengurangkan aktiviti pepsin gastrik. baca lebih banyak jus, melindungi mukosa gastrointestinal daripada pengaruh yang merosakkan.
Komposisi 5 ml penggantungan untuk pemberian oral mengandungi: Bahan aktif: algeldrat (aluminium hidroksida) 300 mg (bersamaan dengan 200 mg aluminium oksida), magnesium hidroksida 100 mg, anestezin 100 mg.
Petunjuk Ulser peptik perut dan duodenum (fasa eksaserbasi); gastritis akut atau kronik dengan latar belakang rembesan normal atau meningkat (fasa eksaserbasi); esofagitis refluks; hernia diafragma; duodenitis; enteritis; gangguan gastrointestinal kerana gangguan diet, mengambil ubat (NSAID, glukokortikoid), minum kopi atau alkohol, merokok.
Almagel A, antasid dan anestetik tempatan / Actavis
Kontraindikasi
Hipersensitiviti; gangguan buah pinggang yang teruk; Penyakit Alzheimer; tempoh neonatal; penyusuan.
Permohonan semasa mengandung dan menyusui
Semasa kehamilan, penggunaan boleh dilakukan tidak lebih dari 3 hari. Penyusuan susu ibu harus dihentikan semasa rawatan.
arahan khas
Untuk gangguan fungsi, disertai dengan loya, muntah, sakit perut, rawatan bermula dengan Almagel A.
Kesan sampingan
Dari saluran pencernaan: gangguan rasa, mual, muntah, kekejangan, sakit di kawasan epigastrik, sembelit.
Dari sisi metabolisme: hiperkalsiuria, hipermagnesemia, hipofosfatemia.
Lain-lain: mengantuk, osteomalacia, demensia dan edema ekstremitas (dengan latar belakang kegagalan buah pinggang kronik).
Interaksi dadah
Mengurangkan keberkesanan tetrasiklin, H2-antihistamin, glikosida jantung, garam besi, ciprofloxacin, phenothiazines, isoniazid, beta-blockers, indomethacin, ketoconazole, dll. (Jika diberikan bersama, disyorkan selang antara dos sekurang-kurangnya 1-2 jam).
Pembungkusan
Botol plastik berlorek dibungkus dalam kotak kadbod.
Almagel A, antasid dan anestetik tempatan / Actavis
Di dalam, selain botol dengan produk, terdapat petunjuk kertas dan sudu pengukur.
Komposisi ditunjukkan pada bungkusan, dan semua maklumat lain dicetak pada sisipan.
Ketekalan
Cecair putih likat dan tebal tanpa enapan.
Almagel A, antasid dan anestetik tempatan / Actavis
Sangat serupa dengan penggantungan pudina Gaviscon.
Rasa
Saya lebih suka Almagel A, rasanya lebih sedap, jadi pahit.
Almagel A, antasid dan anestetik tempatan / Actavis
Dan juga disebabkan oleh anestetik, cahaya dan penyejukan tempatan rongga mulut berlaku.
Permohonan
Di dalam, 0.5 jam sebelum makan dan pada waktu malam, untuk orang dewasa, 1-3 sudu dos, bergantung kepada keparahan kes 3-4 kali sehari.
Kanak-kanak dengan ketat mengikut preskripsi doktor: sehingga 10 tahun - 1/3 dos untuk orang dewasa, 10-15 tahun - 1/2 dos.
Dos harian maksimum adalah 16 sudu dos, dengan dos ini tempoh rawatan tidak lebih dari 2 minggu.
Penggantungan harus digoncang sebelum mengambil.
Sekiranya penyakit disertai dengan loya, muntah dan sakit perut, rawatan bermula dengan Almagel A, dan setelah hilangnya gejala yang disenaraikan, mereka beralih ke Almagel.
Almagel A, antasid dan anestetik tempatan / Actavis
Saya jarang sekali menggunakan ubat ini.
Saya tidak minum kopi selama seminggu. Pedih ulu hati mula mengganggu saya, tetapi tekanan darah, tentu saja, menurun dengan ketara dan keadaannya sangat lesu. Tetapi saya tahu bahawa saya secara amnya tidak bertolak ansur dengan cuaca panas dengan kelembapan yang tinggi..
kesannya
Almagel A dengan cepat menghilangkan rasa tidak selesa dari pedih ulu hati dan ketidakselesaan epigastrik. Oleh kerana komposisi, penggantungan tidak hanya menekan kesan menjengkelkan jus gastrik, tetapi juga mempunyai kesan anestetik tempatan. Intinya - tidak ada sakit perut dan pedih ulu hati.
Almagel A, antasid dan anestetik tempatan / Actavis
Ya, ubat ini mempunyai kontraindikasi. Apa ubat yang tidak ada? Tidak hairanlah mereka mengatakan, "satu menyembuhkan, dan yang lain melumpuhkan." Oleh itu, pertama sekali, anda perlu mengubah diet, dan kemudian sesekali menolong diri anda dengan perkara-perkara seperti itu.
Dan saya juga ingin mengatakan beberapa perkataan mengenai sebatian aluminium. Terdapat kajian dan pemerhatian lain bahawa kehadirannya dalam komposisi ubat-ubatan dapat menyebabkan perkembangan ensefalopati. Tetapi di sini juga, anda tidak seharusnya mengambil segala-galanya dengan nilai muka. Lebih baik memperhatikan faktor-faktor lain yang menyebabkan ensefalopati. Selalunya ia adalah penyalahgunaan alkohol dan merokok. Sekiranya tidak ada tabiat buruk, maka tidak ada yang perlu ditakuti. Ini sebentar, tetapi secara amnya anda perlu membaca keseluruhan arahan dengan lengkap dan melihat kontraindikasi. Walau apa pun, ada pilihan untuk setiap rasa dan warna: tablet, penggantungan; dengan aluminium hidroksida, tanpanya, dan sebagainya.
Kesimpulannya
Almagel A adalah ubat yang berpatutan dan berkesan untuk menghilangkan pedih ulu hati. Sudah tentu lebih baik tidak jatuh sakit..。 °。 ° ˛ ˚ ˛ ˚ ˛ ˚ • 。。 °。 ° ˛ ˚ ˛ ˚ ˛ ˚ • 。。 °。 ° ˛ ˚ ˛ ˚ ˛ ˚ • 。。 °。 ° ˛ ˚ ˛ ˚ ˛ ˚ • 。。 °。 ° ˛ ˚ ˛ ˚ ˛ ˚ • 。。 °。 ° ˛ ˚ ˛❤ Terima kasih atas perhatian anda! ❤Semua yang terbaik! ANNABELL93 anda ada bersama andaBaca juga.
Penggantungan pudina double action Gaviscon
Enterosgel
Venotonik untuk rasa selesa di kaki Varicose Vein Complex / FutureBiotics Omega-3, EPA / DHA / VitaFusion

♥ Selamat siang dan hari untuk semua ♥ Hari ini saya akan memberitahu anda tentang ubat lain yang, serupa dengan Gaviscon, membantu menghilangkan gejala yang tidak menyenangkan - pedih ulu hati.
Almagel A adalah penggantungan pertama yang saya cuba, dan sekarang saya mempunyai pakej kedua. Saya memutuskan untuk kembali ke produk ini, kerana ia lebih murah dan lebih enak untuk dirasakan.
maklumat asas
Namakan Almagel A, antasid dan anestetik tempatan
Jenama Actavis
Negara asal Bulgaria
JENIS IM berharga 250 rubel
Isipadu 170 ml
Almagel A, antasid dan anestetik tempatan / Actavis
Maklumat dari pengilang
Almagel A - antasid, menyelubungi, penjerap.
Meneutralkan asid hidroklorik dan menurunkan aktiviti pepsin jus gastrik, melindungi mukosa gastrointestinal daripada kesan merosakkan.
Komposisi 5 ml penggantungan untuk pemberian oral mengandungi: Bahan aktif: algeldrat (aluminium hidroksida) 300 mg (bersamaan 200 mg aluminium oksida), magnesium hidroksida 100 mg, anestezin 100 mg.
Petunjuk ulser peptik perut dan duodenum (fasa eksaserbasi); gastritis akut atau kronik dengan latar belakang rembesan normal atau meningkat (fasa eksaserbasi); esofagitis refluks; hernia diafragma; duodenitis; enteritis; gangguan gastrointestinal kerana gangguan diet, mengambil ubat (NSAID, glukokortikoid), minum kopi atau alkohol, merokok.
Almagel A, antasid dan anestetik tempatan / Actavis
Kontraindikasi
Hipersensitiviti; gangguan buah pinggang yang teruk; Penyakit Alzheimer; tempoh neonatal; penyusuan.
Permohonan semasa mengandung dan menyusui
Semasa kehamilan, penggunaan boleh dilakukan tidak lebih dari 3 hari. Penyusuan susu ibu harus dihentikan semasa rawatan.
arahan khas
Untuk gangguan fungsi, disertai dengan loya, muntah, sakit perut, rawatan bermula dengan Almagel A.
Kesan sampingan
Dari saluran pencernaan: gangguan rasa, mual, muntah, kekejangan, sakit di kawasan epigastrik, sembelit.
Dari sisi metabolisme: hiperkalsiuria, hipermagnesemia, hipofosfatemia.
Lain-lain: mengantuk, osteomalacia, demensia dan edema ekstremitas (dengan latar belakang kegagalan buah pinggang kronik).
Interaksi dadah
Mengurangkan keberkesanan tetrasiklin, H2-antihistamin, glikosida jantung, garam besi, ciprofloxacin, phenothiazines, isoniazid, beta-blocker, indomethacin, ketoconazole, dll. (Dengan pentadbiran bersama, disyorkan selang antara dos sekurang-kurangnya 1-2 jam).
Pembungkusan
Botol plastik berlorek dibungkus dalam kotak kadbod.
Almagel A, antasid dan anestetik tempatan / Actavis
Di dalam, selain botol dengan produk, terdapat petunjuk kertas dan sudu pengukur.
Komposisi ditunjukkan pada bungkusan, dan semua maklumat lain dicetak pada sisipan.
Ketekalan
Cecair putih likat dan tebal tanpa enapan.
Almagel A, antasid dan anestetik tempatan / Actavis
Sangat serupa dengan penggantungan pudina Gaviscon.
Rasa
Saya lebih suka Almagel A, rasanya lebih sedap, jadi pahit.
Almagel A, antasid dan anestetik tempatan / Actavis
Dan juga disebabkan oleh anestetik, cahaya dan penyejukan tempatan rongga mulut berlaku.
Permohonan
Di dalam, 0.5 jam sebelum makan dan pada waktu malam, untuk orang dewasa, 1-3 sudu dos, bergantung kepada keparahan kes 3-4 kali sehari.
Kanak-kanak dengan ketat mengikut preskripsi doktor: sehingga 10 tahun - 1/3 dos untuk orang dewasa, 10-15 tahun - 1/2 dos.
Dos harian maksimum adalah 16 sudu dos, dengan dos ini tempoh rawatan tidak lebih dari 2 minggu.
Penggantungan harus digoncang sebelum mengambil.
Sekiranya penyakit disertai dengan loya, muntah dan sakit perut, rawatan bermula dengan Almagel A, dan setelah hilangnya gejala yang disenaraikan, mereka beralih ke Almagel.
Almagel A, antasid dan anestetik tempatan / Actavis
Saya jarang sekali menggunakan ubat ini.
Saya tidak minum kopi selama seminggu. Pedih ulu hati mula mengganggu saya, tetapi tekanan darah, tentu saja, menurun dengan ketara dan keadaannya sangat lesu. Tetapi saya tahu bahawa saya secara amnya tidak bertolak ansur dengan cuaca panas dengan kelembapan yang tinggi..
kesannya
Almagel A dengan cepat menghilangkan rasa tidak selesa dari pedih ulu hati dan ketidakselesaan epigastrik. Oleh kerana komposisi, penggantungan tidak hanya menekan kesan menjengkelkan jus gastrik, tetapi juga mempunyai kesan anestetik tempatan. Intinya - tidak ada sakit perut dan pedih ulu hati.
Almagel A, antasid dan anestetik tempatan / Actavis
Ya, ubat ini mempunyai kontraindikasi. Apa ubat yang tidak ada? Tidak hairanlah mereka mengatakan, "satu menyembuhkan, dan yang lain melumpuhkan." Oleh itu, pertama sekali, anda perlu mengubah diet, dan kemudian sesekali menolong diri anda dengan perkara-perkara seperti itu.
Dan saya juga ingin mengatakan beberapa perkataan mengenai sebatian aluminium. Terdapat kajian dan pemerhatian lain bahawa kehadirannya dalam komposisi ubat-ubatan dapat menyebabkan perkembangan ensefalopati. Tetapi di sini juga, anda tidak seharusnya mengambil segala-galanya dengan nilai muka. Lebih baik memperhatikan faktor-faktor lain yang menyebabkan ensefalopati. Selalunya ia adalah penyalahgunaan alkohol dan merokok. Sekiranya tidak ada tabiat buruk, maka tidak ada yang perlu ditakuti. Ini sebentar, tetapi secara amnya anda perlu membaca keseluruhan arahan dengan lengkap dan melihat kontraindikasi. Walau apa pun, ada pilihan untuk setiap rasa dan warna: tablet, penggantungan; dengan aluminium hidroksida, tanpanya, dan sebagainya.
Kesimpulannya
Almagel A adalah ubat yang berpatutan dan berkesan untuk menghilangkan pedih ulu hati. Sudah tentu lebih baik tidak jatuh sakit..。 °。 ° ˛ ˚ ˛ ˚ ˛ ˚ • 。。 °。 ° ˛ ˚ ˛ ˚ ˛ ˚ • 。。 °。 ° ˛ ˚ ˛ ˚ ˛ ˚ • 。。 °。 ° ˛ ˚ ˛ ˚ ˛ ˚ • 。。 °。 ° ˛ ˚ ˛ ˚ ˛ ˚ • 。。 °。 ° ˛ ˚ ˛❤ Terima kasih atas perhatian anda! ❤Semua yang terbaik! ANNABELL93 anda ada bersama andaBaca juga.
Penggantungan pudina double action Gaviscon
Enterosgel
Venotonik untuk rasa selesa di kaki Varicose Vein Complex / FutureBiotics Omega-3, EPA / DHA / VitaFusion